1 maj 2012

Trädgårdsmässan i Umeå



Jag besökte Trädgård och Antik mässan i Umeå i helgen och det fanns ett stort utbud av växter ,böcker , trädgårdspynt och många roliga ideer.
Vad tycks om dessa tre dekorationer. 
Det är bara att ta efter om man har lite gammalt i gömmorna:o)


Mycket folk som var köpsugna på det stora utbudet av växter och blomsterlökar.
                                        **********


Här har solen varit framme varje dag så jag har gått på alla fyra i rabatterna. Nu är jag igång:o)
Lite ont här och där men det får jag tåla, det är ju nu när livsandarna kommer igång då måste jag vara med.
All snö har försvunnit men det är ganska blött ännu i marken.
Men det har börjat spira lite här och där så jag går bara och njuter av de späda skotten som kikar upp.
I kallbänken har det börjat gro också. En pion som jag sådde frön av 2010 har tittat upp och den har börjat få ett litet blad. En sidenpion. Jag fick frön av Lillebeth som har bloggen Vid bergets fot. Hon som var nyligen med på Trädgårdstoppen.
Nu måste jag vård den ömt.
Jag har två krukor i kylskåpet och där har det börjat hända saker också . Pioner i båda krukorna. Synd bara att det tar sådan tid innan de blommar.


                                          **********
Nu hoppas jag att du får en riktigt fin start på Maj månad.


Kram
Gunilla

12 kommentarer :

  1. Det var skoj att vara på mässan och det fanns mycket att titta på. Jag hoppas att det blir ännu mer nästa år.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det var säkert trevligt med inspiration från mässan!
    Var det mäss-tema - familj, eftersom bilderna kanske symboliserar det? Fint!
    Hoppas du får en fortsatt fin vecka/ Bea

    SvaraRadera
  3. Fina bilder du visar! Det är alltid roligt att gå på trädgårdsmässor och få tips och ideér eller lite inspiration. Det är alltid kul. Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Blev det några inköp då på mässan???jag har också nästan slut snö nu och städar just nu för fullt i rabatterna...
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Vad härliga bilder från mässan Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Mässor är ju inspirerande, men blommor i en gammal potta - nja, jag vet inte!
    Visst är det en litet härlig känsla, att på kvällen ha litet ont i kroppen, efter en dag i trädgården?
    Skönt för er att snön försvunnit! Nu är ni snart ikapp...
    Kram, monica

    SvaraRadera
  7. Kul med mässa och lite udda gamla prylar som pynt...Man kan använda vad som helst efter smak, det är helt klart. Jag önskar dig en härlig maj!

    SvaraRadera
  8. Åhh vilka härliga vårbilder och din header älskar jag.. Den ser så inbjudande ut..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Nu går det undan hos er också! Full sommar nästan! Och mässor är både roliga och jobbiga, men att titta på bilder från mässor är bara roligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Kul att få se lite bilder från mässan. Fick en inbjudan dit men åkte inte då det inte passade. Kanske nästa gång...
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  11. Fina bilder från mässan. Tänk vad man kan göra av gamla grejor ! Njut av dina stunder i trädgården och ha det riktigt skönt i solen ! Kram

    SvaraRadera
  12. Kul med mässa! Jag var på trädgårdsmässan i Umeå ett par gånger i mitten av 80-talet. Riktigt trevligt.
    Kul att höra att det börjar hända saker hos dig. Det är bara att börja njuta av kommande tider = )

    Kram, Lisa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62