4 maj 2012

Trevlig Helg.




Snöfritt ute i trädgården. Nu blommar krokus och primula.
Dammen har gjorts ren och grodorna har kommit och lagt sin rom. 
Så nu är trädgårds aktiviteterna igång. 
Mycket skall städas och rensas och det ger ju hopp om en förhoppningsvis bra trädgårdssommar. 
Ont i ryggen och benen, jordiga fingrar och brutna naglar men det går ju  över. 
Det jag gillar mest är ju trädgård.


En hel del växter har börjat titta upp. 
Pioner ,hundtandsliljor,auriklar och en hel del andra perenner så nu får jag gå på växtjakt i trädgården och se vad som har klarat vintern.Alltid lika spännande.
Har någon växt försvunnit så ger det ju en ny plats till väntande växter.


Jag får ge mig till tåls för en del växter tar tid på sig för att komma upp. Jag är gärna och petar i jorden för att kolla:o)


Hoppas att du får en riktigt fin helg.

Dragning på Söndag eftermiddag i min utlottning.



Jag vill hälsa Mari och Eva-Mari varmt välkommen som följare.
Det är så roligt att hitta till nya bloggare genom  att just du blir följare hos mig.


Kramar
Gunilla

24 kommentarer :

  1. Så vårfint!!! Jag går och letar och letar i min nya trädgård, men hittar alldeles för mycket oönskat.... Men några små skatter har jag dock. Fast det lär bli en och annan tur till handelsträdgårdar i år. Trevlig helg önskar Njut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med vår, man vill bara hålla kvar den länge. Den vita krokusen är jättefin.
      Ha det bra i vårträdgården.
      Carita

      Radera
  2. visst är det skönt både för kropp och själ då säsongen äntligen startar. så fin den Primulan är..
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  3. Javisst är det härligt att sätta händerna i jorden, man glömmer både tid och rum !!

    SvaraRadera
  4. Med den farten är ni snart ikapp oss här nere!
    Det var ett positivt sätt att se på växter som gått ut...
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Hejsan !

    Visst är det härligt med vår för både kropp och själ...=)
    Nu händer allt med väldans fart så det gäller att kolla varje dag.

    Ha en skön helg...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. När väl snön försvunnit hos dig så är det ju verkligen vår, tänk att naturen kan vara så stark!
    Och det där med naglar och smutsiga händer och fötter, ja, innan jag smutsat ner mig första gången försöker jag undvika det, men sen är det kört och jag ser ut som värsta, jag vet inte vad! Men det är härligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Bra att snön försvunnit för er! Fin blå primula, har du namn på den, min onamnade ser ut så.
    Om du kikar in på mitt inlägg idag, finns en bild på reservporslinsanemonen din!
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Härligt att även du kan börja påta i jorden nu.

    SvaraRadera
  9. Så fina och uppmuntrande bilder. Vad fint det var på mässan, gillar bilden med vagnen. Ja du vackra naglar kan man nästan bara drömma om... Ha en bra kväll. Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Grattis! Härligt, snöfritt. Din hage kommer explodera i växtkraftig nu :)

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Visst är det trevligt med alla ljuvliga små bladrosetter som kommer en i taget nu ... våren är bäst!
    Ha en fin helg!
    Kram /bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gunilla!
      Vilken fin blogg du har! Hit kommer jag gärna igen! Nu förstår jag att våren kommer lite senare hos er. Ni bor väldigt fint!
      Trevlig helg och ha det gott!
      /Leila

      Radera
  12. Så härligt att snön äntligen försvunnit.
    Det är så kul att vara ute och rota i landen och sevad som kommer och börja flytta om så man lömmer både tid och rum.
    Ha det bra;)

    SvaraRadera
  13. Så fort det gick från det att snön började smälta hos dig tills det blev de här vackra vårblommorna. Härligt.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  14. Jag blir så glad att även du nu fått barmark. Härlig färg på din primula. Jag önskar dig en härlig helg! Zinnia

    SvaraRadera
  15. Härligt att få sätta igång med vårsysslorna : )
    Trevlig helg!
    /Cika

    SvaraRadera
  16. Javisst är det härligt när grönt börjar spira
    i trädgården :O) ... och med färger dessutom!!
    Bara värmen ville komma nu ...

    Ha en trevlig helg själv!
    Ps. Kika in i mitt förra inlägg ;)

    SvaraRadera
  17. Så vackra vårblommor som kryper fram hos dig!
    Här tycker jag att vi har det så kallt ännu och
    ingen grönska vill komma.
    Ha en skön helg!
    Anneli

    SvaraRadera
  18. Hej Gunilla,
    tro det eller ej men nu tittar solen fram här:)
    Kram

    SvaraRadera
  19. Nästan snöfritt var det här hos mig i går....
    I dag är vintern tillbaka.
    Hoppas verkligen att alla vårblommande växter inte ruttnar bort.

    Härliga bilder!

    Trevlig kväll!
    PS. Nej, kommer inte till Umeå och föreläser. Det jag gjorde på Blomsterlandet i Luleå var bara en kul engångsgrej :=) DS.

    SvaraRadera
  20. Kul att se lite foton från din trädgård nu när snön smält bort. Jag hoppas att du klarat dig från en massa ny ikväll!?

    Superfint med en "naturlig" damm på berget istället för en grävd. Ha en härlig fortsättning på helgen!

    //Veronica

    SvaraRadera
  21. Så skönt att ni har snöfritt nu oxå :) fast de pratades tyvärr om snö upp i landet imorgon men vi får hoppas att e bara var prat Kram Suss

    SvaraRadera
  22. Härliga vårbilder, så mysigt med dammen! Visst njuter man nu när trädgårdsjobbandet kommit igång!
    Ha en skön söndag!
    Kram Margot

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62