7 maj 2012

Vårteckenutmaningen

 En sista snöhög påminner om den gångna vintern


Syrenens bladknoppar har börjat bli större

Körsbärs trädets bladknoppar växer

Blodshäggens blad  har börjat spricka ut 

Lönnens bladknopar är hårt slutna ännu men fortsätter värmen så slår de snart ut.


Så här ser det ut hos mig nu kika in hos Humlebacken så får du se hur långt det har kommit hos de andra deltagarna.


Natten som var hade vi minus 4,5 grad så det var is på bilen så rutorna måste skrapas. Hoppas att det var en engångsföreteelse för nu får det vara nog med kyla.


Ha det gott
Gunilla

9 kommentarer :

  1. Oj. Nu är den där, våren! Och vilken syrénknopp!
    Knoppstadiet tycker jag väldigt mycket om på nästan alla växter, det är ofta så vackert.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så härligt...nu har du inte mycket snö kvar, och knopparna är på gång på dina växter.

    SvaraRadera
  3. Käraste Gunilla,det var det Vackraste jag sett på länge.
    Vilken underbar blogg Du har.
    Skall gå in till Humlebacken oxå.Ditt vackre hus var ju som ett
    vykort.Tack för jag fick tiita in
    Hajan

    SvaraRadera
  4. Hej på dej Gunilla, tittar inom en liten vända för att önska dig en fortsatt härlig vår. Så där låter det säkert i natura också även hos dig. Men snöhög... ojoj!

    Ert hus ser verkligen mysigt ut!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Här har våren kommit lite längre, men du har ju allt det härliga framför dig och det är inte dumt alls!
    Ha en skön vår,
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  6. Om snön kan man säga: häck väck våt fläck! Härligt att ni äntligen blivit av med eländet. Vi har runt nollan ibland på morgnarna, men i morse var det ingen frost att skrapa. Tack för det = )

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  7. Det känns märkligt att ni har snö kvar... men annars verkar det gå fort hos er nu! Ett par veckor till, så är ni ifatt oss här nere och sen går ni om, med era ljusa sommarnätter!
    Så vackra bilder du har tagit till vårteckenutmaningen!Så klara bilder på knopparna mot en suddig bakgrund - jättefint!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Så skönt att se snöhögen smälta ner. :)
    Knopparna växer och grönskar, det är snart sommar på riktigt.

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  9. Underbart med alla vårtecken! Ja nu börjar det på att spira och knoppas så smått hos mig också :-)

    /Annika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62