10 maj 2012

Vinst och nya växter.

Callan har börjat visa sin knopp.

Jag verkar inte ha nog med växter.
Ett paket med fyra pioner kom från Odla.
"Bunker Hill", "Coral Charm", Buckeye Belle", "Mothers Choice"

I början på veckan kom clematisplantor 11 st från Estland.
"Comdesse de Bouchard", "Entel", "Gravetye Beauty" , "Kaunitar", "Miniseelik", "Ristimägi", "Teksa", "Tiiu", "Uno Kivisti" ,"Vetka". "Vihma".
Så nu står de i växthuset krukade och i väntan på att få komma ut.

Jag har haft en så otrolig tur hos V form jag vann dessa fina kort som hon har målat. Fina texter med tänkvärda ord. 
De blir jag så glad för. 
Tack snälla Vivan




Varmt välkommen Eleonor till min blogg ,jag blir så glad över nya följare.




Nu tar jag  ledigt ett par dagar.
Önskar dig en riktigt fin helg.


Kram
Gunilla

15 kommentarer :

  1. Dessa växtpaket kan verkligen glädja odlarhjärtat mycket. Vilken fin vinst du vann...himla fina målningar.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du behöver vara ledig ett par dagar och plantera och sköta om dina växter. Grattis till vinsten.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Grattis till de jättefina korten ! Kan inte sluta att förundras över din enorma tur :) Kallan blir underbar !
    Njut av ledigheten, kram

    SvaraRadera
  4. Tack detsamma Gunilla

    Veronica

    SvaraRadera
  5. Lyckliga du, som har plats till så mycket nytt!
    Här blir det också litet paus, och sen återkommer jag från ett helt annat ställe...
    Kram, monica

    SvaraRadera
  6. Lyckliga du som har plats för så många härliga nya plantor, pioner är så ljuvliga och klematisar kan man inte ha för många av!! Grattis till den fina vinsten, korten är jättefina!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  7. Såå mycke fint du fått hem:)
    Blir kanon fint-älskar pioner:)

    Fina vinster du vunnit:)
    Kul att du vill vara med i vår utlottning:)
    Önskar dig lycka till;))

    Kram till dig:)

    SvaraRadera
  8. Grattis! Korten var riktigt fina! Roligt med nya växter också : )
    /Cika

    SvaraRadera
  9. Jag tror jag måste ta mig en långpromenad till Fårskäret någon gång.

    SvaraRadera
  10. Blir så glad av att du gillade korten ;O)
    Hoppas de kommer till användning!

    Spännande med alla dina nya växter!
    Du visar väl sedan !?
    Ha en finfin helg!
    KRAM!

    SvaraRadera
  11. Kul med så många nya växter!
    Coral charm har jag på min önskelista också.
    Det är första gången jag är här så jag ska kika runt lite =0)
    Trevlig helg!
    Linda

    SvaraRadera
  12. Finns ett ordspråk :) Mycket vill ha mer :) visst stämmer det ju mer växter man planterar ju mer vill man ha :) Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Oj, så mycket nytt du har på gång - roligt! :-) Grattis till din fina vinst!

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  14. Det gäller att ha got om tid. med allt förestående för din del
    Lycka till!
    jag sitter i solens sken och skriver detta(äntligen) och när jag hör ditt fägelkvitter och ser dina bilder känns det som
    jag sitter ute ock skriver

    tack

    SvaraRadera
  15. Så spännande med nyheter till trädgården!
    Av olika anledningar är jag sen med allt i år...så även växterna :(
    Kram Sussi

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62