16 juni 2012

ÄNTLIGEN

Lite svårt att få bra bild av den vita 

Äntligen så har  det blivit vit Lunddocka.
Jag sådde frön från vit Lunddocka för flera år sedan.
Den planta som började blomma ifjol blev ljus lila så jag tänkte att den planta som inte blommat blir nog samma färg.
Så jag köpte en planta som enligt säljaren skulle bli vit,men döm om min förvåning när den blommade så blev den ljus lila också:o(
Men nu iår så blommade äntligen den frösådda plantan och den blev vit. HURRA.


Önskar dig en fortsatt fin helg
Kram
Gunilla

13 kommentarer :

  1. Visst är lunddockan vacker, jag har en vit men vill ha en lila också, får väl börja leta efter en i plantaffären.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kul när man längtat så mycket efter något och äntligen får det.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Vad gör det att det är svårt att fota den - du har den ju i verkligheten. Grattis till den vackra lunddockan! :))

    SvaraRadera
  4. Ånyo har Du en blomma jag inte sett förut.
    Den är väldigt lik våra Vitsippor,men Lunddockan är vackrare.

    alltid lär man sig något

    SvaraRadera
  5. Så fin den är! Grattis till lyckad sådd! Lunddocka har jag faktiskt aldrig hört talas om. Man lär sig något nytt varje dag = )
    Jag håller med om att det är svårt att fotografera vita blommor. Du har lyckats bra! Bäst är att vänta till skymningen, fast ni har ju ingen skymning där uppe nu!

    Lördagskram, Lisa

    SvaraRadera
  6. Det var ju för skönt att det blev en vit till slut! Även om de andra säkert var lika fina. Härliga tider nu, bara att njuta (nja, kanske lite jobb också men det gör ju inget)
    Ha det fint!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  7. Åh, så fin den var! Så roligt att det blev en vit till slut!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Så snygg den är, det är något speciellt med vita blommor.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  9. Så vacker den är! Den som väntar på något gott... :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  10. Jeg kom bare lige forbi.
    Hvor har du en smuk forside.
    Det ser godt ud.
    Dejlig med fuglekvidder på din blog.'
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvaraRadera
  11. Grattis till lyckad sådd...mycket vacker...vitt är aldrig fel...!!!

    Lev å må...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Lunddockan är så fin, jag visste inte att den finns i vitt, då får jag väl börja leta :) /Mimi

    SvaraRadera
  13. Grattis till en lyckad sådd!!!Jag blev också lycklig ägare av en vit i år, köpte en förra året men det är ju alltid osäkert innan de blommat vilken färg.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62