4 juni 2012

Gult och grönt.

 Kabbeleka dubbel

Primula "Francesca"

 Hacquetia   epipactis Gulldyna

Ulvularia sessifolia. Sorgklocka


Strutbräken.


Nu är det en fantastiskt fin grön färg på alla växterna.
Jag njuter verkligen av den.


Idag har vi haft ett riktigt fint väder.
Soligt och ca 12 grader.
Men myggen har riktigt exploderat de finns överallt.:o(





Nu har vi gått in i Juni månad.
En månad som det är  examens dax för många barn och ungdomar och som har stora förväntning på sommarlovet.
 Hoppas att det blir  bra väder.


Ha det gott.
Kram
Gunilla

18 kommentarer :

  1. Du sa ett sant ord ,MYGG det går inte att gå ut utanför dörren .så ovanliga blommor hos dig ,sorgklocka o gulldyna har jag inte sett förut ,vackert ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Sorgklockan är ju helt bedårande! Den ser hög ut? Hur höga kan de bli?

    Jaa nu får vi verkligen hoppas att värmen kommer och stannar kvar ett tag!

    Må gott!

    SvaraRadera
  3. Det är så fint med gula växter på våren - och ljusgrönt! Myggen är verkligen hemska nu!!
    /Cika

    SvaraRadera
  4. Roligt att få se alla dina fina växter nu när den ena efter den andra slår ut. Sorgklockan är så vacker, jag har en liten planta men den vill sig inte riktigt, kanske den är felplacerad?!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Myggen var det ja, tack för att du svarade på min undran över dom små kanaljerna, avskyr dom. Dom exploderade här i dag också, jag har varit ute och grävt ett dike och det var blött och regnade och det stack överallt, då såg jag dom.....grrrr.
    Vilka härliga växter du har, vilka fina färger, riktigt fängslande!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Primulan och sorgklockan! Så vackra. Hojta när du ska dela plantor.
    Visst är det bara att njuta av vädret - vi har inte sett till myggen än men har ni dom lär de dyka upp snart.

    SvaraRadera
  7. Du har fångat den gröna färgen! Så exakt och fint du lyckats!

    Vackra växter...

    Alltid lika roligt att hälsa på och bli mottagen av fågelsången!

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  8. Ja tänk att det är sommar nu....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  9. Härliga växter i gula och gröna färger.
    Sol?
    Jag har bara regn hos mig........

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Hemma på min gård så finns ingen sol utan ett envist regnade:)
    Just den där gröna färgen som är nu på växter och träd är för ljuvlig.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  11. Så mycket fint du lagt ut sedan jag var här senast!
    Nu är jag i alla fall hemma igen och har läst in mig på din blogg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Sorgklocka... Vilket dumt namn på en sådan fin blomma! Du visar upp väldigt vackra nyanser av gult och grönt idag. Jag håller helt med om att den lysgröna färgen som allting startar med är underbar! Man blir så pigg och glad av den = )
    Mindre glad blir man av små, sticksiga saker typ mygg. Vi har inga ännu (mysko) men dest fler svidknott. De är etter värre! Jag har fått lov att gå in ett par kvällar pga dem : ( Jag önskade mig en eldkastare häromkvällen för att utrota dem. Ikväll blåser det väldans så jag ska prova att gå ut, de blåser kanske bort...

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  13. Försöker att lämna en kommentar ,men blev utkastad med något
    från Googl ibland förstår man inte hur?
    Din blogg är ett måste på min bloggrunda innan sängdags.
    Tack för titten på ditt Gula och Gröna i dag
    Kram från Hajan

    SvaraRadera
  14. Sorgklockan är verkligen fin.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Grattis Gunilla! Du har vunnit en liten baby-lök från min Konjaksknölkalla.
    Mejla mig din adress så skickar jag den med posten.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  16. Härligt med allt gult i det skira gröna :) Idag kanske du tar något blått ihop med det gula :-)) Ha en fin nationaldag ! Kram
    Eva

    SvaraRadera
  17. Hos dig njuter man verkligen av vackra bilder, ha det gott kram Catti

    SvaraRadera
  18. Sprgklocka, den ser så fin ut. Smart med cykelkorgen också, jag måste ha ett stöd till min också.det växer och frodas hos dig. Jag trodde jag hade köpt en cortusa men inte då... Synd för dom är så fina när dom blommar...
    Ha det fint :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62