7 juni 2012

Mycket på gång

En riktigt annorlunda och söt primula blommar nu.
Jag vet inte namnet. Kanske du vet.
Nu har Cortusa matthioli fullt med knoppar och de gröna bladen som syns till vänster är Liljekonvalj som ochså börjat visa knopp.
Det är en växt som förmodligen följt med när vi köpte jord eller med någon växt.
Den går inte att utrota så jag får finna mig i ett hav av liljekonvaljer vid dammen.
Ett loppisfynd.
Tidningsställ av järn som passar ypperligt till clematis stöd för helbladiga clematisen. 
Billigt och bra ,endast 25 kr. :o)


Soligt och fint har vi idag och snart är det helg igen.
Vilken bra vecka:o)


Varmt välkommen Nettan och Maidi , som nya följare.


Ha det gott
Gunilla

12 kommentarer :

  1. Så fint det blir hos dig nu! Har ingen aning om namnet på primulan men söt är den ;) Det kunde varit värre än "ett hav av liljekonvaljer"!! ;D
    Och vilket sött loppisfynd, precis så ska det vara.
    Ha det gott!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  2. Ett hav av blommande liljekonvaljer - ja, du får väl försöka stå ut....vilken lycka!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla
    din header är jätte fin den får en att vilja kliva in i din trädgård, så fina bilder.
    kram Catti

    SvaraRadera
  4. Men du! Nu fick jag en idé! Att använda tidningsstället är superfiffigt! Jag kom just på att den förra ägaren till huset lämnade ett cd-ställ i form av en gitarr. Det använder vi inte för jag gillar det inte. Med klätterväxter på ute skulle det bli en kul "installation". Tack vännen för inspirationen : D

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  5. Vilken söt primula. Låter lovande med liljekonvaljerna för mig. Vi har planterat några liljekonvaljer i utkanten av trädgården och där vill vi verkligen att de sprida sig.Tidningsstället är inspirerande.
    Hälsningar

    SvaraRadera
  6. Jättesöt primula men kan tyvärr inte hjälpa dig med namnet.

    Låter helt underbart med sol.
    Här är allting blött, blött, blött och blött. Det verkar inte heller som om det ska sluta regna än på några dagar.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  7. Liljekonvaljer, tja du får väl stå ut ;-)

    SvaraRadera
  8. Men så smart sätt, jag letar just nu ett stöd för en av mina helbladiga clematisar så nu fick jag ett uppslag, tack för det.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Blir lite avis på dina fina liljekonvaljer. Jag håller på att försöka göra en liten liljekonvaljskog här, men det är i sin linda ännu. Den lilla primulan var ju för söt, kanske kan man kalla den äppelbloms, eller nåt sånt, nej den är nog för gul för det, men fin är den!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Vilken läcker primula!Har jag aldrig sett förrut.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  11. Vilken annorlunda och kul primula. Liljekonvaljer har jag planterat på ett ställe, den sprider sig förstås men jag tycker den är fin.
    Carita

    SvaraRadera
  12. Här nere älskar vi Liljekonvaljer,det försöker alla att
    ha i sina trädgårdar.
    Jag säger som de andra,Du får väl försöka att stå ut.
    Lilla gumman försök att ha dem,vilken underbar doft de har
    Kram från

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62