18 juni 2012

Rosa--Vitt

 Veronica schmidtiana. Japansk veronica.
Phlox subulata "Candy Stripes" 
Ranunculus aconitifolius"Flore Pleno"


Nu blommar det riktigt mycket i rabatterna.
Herrgårdspionen står i full blom.


Men det är annat än växterna som trivs. OGRÄSET.
Men jag får gå systematiskt till väga och rensa en rabatt i taget.
Men det är lite svårt att hålla sig på en plats. Jag ser lite här och där så till slut har jag flyttat mig.


Efterlysning: Borttappad planterings spade i järn med träskaft.ca 30 cm.
Min favorit. Jag hade den senast när jag krukade om plantor.:o)


En del självsådda växter vill jag ta tillvara och kruka så det tar sin tid. 
Men roligt är det.


Ha en fin vecka
Soliga kramar
Gunilla

17 kommentarer :

  1. Haha, du också, jag tappar också jämt bort mina redskap och jag börjar förstå varför dom alltid har så iögonfallande färger! Hoppas du hittar din snart.

    Vilka fina perenner, jag är speciellt förtjust i den lilla ranunkeln! Så sött med dom vita små bollarna.

    Den sista bilden med översikt av trädgården är helt underbar, så vackert du har det!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Fina och inspirerande bilder! Hoppas du får en fin vecka! Kram, Leila

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hittar spaden. Om du måste skaffa en ny kan jag tipsa om en sån här: http://www.sneeboer.com/d/Perennial-Spade-42-cm-handle-i320.html

    Jag fick en sådan i present när jag slutade min praktik i England. Den är toppen!

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  4. Håller helt med Aggie här ovan! Vilken trädgård du har! Och du har ju berättat att ni burit dit all jorden, vilket inte gör det mindre beundransvärt!
    Jag vill också ha en ranunkel...
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  5. Haha...känner igen syndromet med borttappade redskap...=)
    Mycket vackert som blommar just nu...tack för att du delar med dig...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det i din trädgård. Konstigt att man har så svårt att hålla ordning på sina spadar.

    SvaraRadera
  7. Så underbart fin din trädgård är nu ! Spaden dyker säkert upp igen..på ett helt otänkbart ställe :-)) Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  8. Gillar den japanska veronican, en nyhet för mig.
    Hoppas planteringsspaden har dykt upp igen, synd att "förlora" sin favorit. Tack och lov har de ju inte ben, så någonstans i trädgården finns den ;-)
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar trädgård du har-såå fint:)
    Gillade dina "snöbollar"-läckra.

    Önskar dig oxå en fin midsommar med soool:)
    Ha det bäst
    kram

    Hoppas du hittar spaden;)

    SvaraRadera
  10. Hej Gunilla,
    så rara växter hos dig! Hoppas du har hittat spaden...
    ja, jag bor i en djungel!
    Kram

    SvaraRadera
  11. lilla gumman Du kryper ju omkring som en liten jordsork.
    Akta din rygg det kommer fort det onda.Jag hoppas du
    hittar Din spade så går det lättare.
    lycka till med allt ditt vackra,vilken trädgård.

    SvaraRadera
  12. Hej
    kan bara hålla med Ogräs är inget att ha och jobbigt att bli av med....lycka till med letandet av din trädgårdsspade. ha en skön midsommar - kram catti

    SvaraRadera
  13. Hej Gunilla, och TACK så fantastiskt mycket för klockviolbusken. Så spännande! Jag har redan planterat den i kruka som nu är i växthuset.
    Hoppas att jag kan klara den lika bra som du.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  14. Mina spadar försvinner hela tiden...eller så är det jag som är tankspridd *skratt*. Hoppas du hittar din spade :) Ha en underbar midsommar Gunilla!!
    /Nina

    SvaraRadera
  15. vackert.
    Här har vi haft en underbar dag med härligt strandväder.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  16. Amazing blog, keep up the good work.

    SvaraRadera
  17. Nice blog. I will keep visiting this blog very often.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62