25 juni 2012

SOMMAR

 Nu tror jag att vi äntligen fått sommar.  I helgen så hade vi riktigt soligt och varmt 20 - 21 grader varje dag. Lite vind men det var bara skönt. 
Den lilla toffelblomman har börjat visa sina söta blommor. Calceolaria falklandica.
Nu växer det både det jag vill ha och det som inte är alldelens nödvändigt (ogräs). 
Snart så har jag semester och kan hålla på i trädgården hela dagarna.
Jag har jobbat bort rätt så mycket så jag får njuta en hel del av ledigheten. 
Kanske poppar det upp någon ny ide fast jag skall försöka låta bli 
att göra någon ny rabatt:o)
En hel del växter skall jag ha ner i jorden clematis och pioner står på tur.


Hoppas att din midsommarhelg varit bra.


Ha det gott
Gunilla

14 kommentarer :

  1. Härligt att se dina sommarbilder nu. Gillar dem verkligen. Har tittat tillbaka lite i din blogg och njutit.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  2. Tyvärr känns det inte som sommar här, 11 grader och regn.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Härliga sommarbilder! I midsommarhelgen hade vi härligt väder men idag är det rena busvädret med regn och blåst, inte skönt alls! Enda fördelen med det här regnvädret är att jag slipper vattna i trädgården:)Snart kommer säkert sommarvärmen tillbaka!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  4. Härligt med sommarvärme..och semester! Här hade vi värme i helgen, men den verkar ha försvunnit, mulet och en massa mygg idag!
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Härligt med sommar. Hos mig är den i form av regn just nu, men det behövs så även om det är tråkigt är det inte helt fel.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Jag får ju dagliga rapporter från norr så jag vet att ni haft ett underbart väder. Så härligt! Nu kommer det att växa ännu mer hos dig, fast det ser ju ut att ha kommit långt redan.
    Något litet projekt måste du väl hitta på under semestern ;-) Man kan ju inte bara lata sig, hihi.
    Hos mig regnar det bara nu, men jag har varit ute och jobbat ändå. Det finns inget dåligt väder...

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  7. Visst har vi haft det härligt i solen...=)
    Projekt i trädgården kan vara rena semestern...men glöm inte att lukta på blommorna ibland...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Själv börjar jag tvivla på att det blir en riktig sommar i år..det känns lite motigt här i stockholmsområdet ivf!
    Men förr eller senare bör den komma.. :)

    Må bäst!

    SvaraRadera
  9. Så ni har varmt. Jag har här i Åbolands skärgård i Finland varit munderad med två tröjor o långbyxor hela dagen. Regn o rusk, men ändå rev jag ogräs. För samma väder har det varit mest hela tiden o ogräset växer mig över huvudet. Vad fin och vacker trädgård du har! /Mimi

    SvaraRadera
  10. Jaså, det är dit sommaren har flyttat? Vi hade det ju så torrt förut, men de två senaste dagarna har det regnat och regnat...
    Men jag har ju alltid "semester", så jag hinner nog få litet sol också!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  11. Håller med Monica, är det du som har sommaren hos dig nu. Här bara regnar det, men regnet är välkommet för här var det så torrt innan regnet kom.
    Ska bli spännande att höra om du anlägger någon ny rabatt eller inte i sommar.?! Det brukar vara svårt att låta bli.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Den lilla toffelblomman är ju hur söt som helst! Vilken liten raring. Ni ser ut att ha sommar, härligt. Det har inte vi. Det regnar och är kallt, men sen, om ett tag, då kommer den, sommaren, det är jag helt övertygad om.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. 2 veckor till kan jag stå ut med vädret vi har haft så gott som hela försommaren men sen när jag har semester så har jag beställt sol och värme..
    Du startar nya rabatter du och jag gräver upp rabatter och sår gräs..
    När vi tog över torpet fanns där 2 enorma rabatter som bara fått växa och på hösten har vi trimmat ner dom. De har varit omöjliga att hålla fria från allt slags ogräs och jag vågar inte ens gå in i dem för det kan finnas huggormar.
    Nu tar jag bort undan för undan och planterar ut det jag vill ha kvar på andra ställen..
    Ha det så gott där i solen=))

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  14. Precis så är det som du säger "skall försöka ta det lugnt och inte göra någon ny rabatt". Här skulle jag inte ha några projekt i år, men men, snart är det fjärde klart. :)
    Det är en härlig last som vi har.
    Önskar dig en fin dag och härlig semester.
    Kraam

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62