2 juni 2012

Trevlig Helg




Lite av det som blommar ute i trädgården nu.
Bilderna har jag tagit innan regnet började.
Det har blåst en hel del så marken och jorden har torkat upp  så jag är faktiskt glad över det regn som kommer idag.
Fast det hade gärna fått vara varmare. Nu har vi plus 10 grader.


Jag njuter att gå omkring i trädgården och se hur allt kommer upp och när de syns knoppar på växterna så blir jag riktigt glad.


Men än så växer det långsamt och det är ju positivt. 
Då hinner jag se det som blommar. 
För jag har lite jobb med att göra om en plantering med mycket sten och ta bort ett gräs som har spridit sig för mycket och det tar lite tid


Nu är det helg så jag hoppas att du har det riktigt bra.


Kram
Gunilla

11 kommentarer :

  1. Vilken fin blogg. Är själv nybörjare en purfärsk nybörjare bland bloggare i mina bästa trädgårdsår.

    SvaraRadera
  2. Håller med det är bättre det växer lite långsammare så man hinner se allting ,när det är varmt far allting förbi så fort ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  3. Ja regnet somhar kommit är faktiskt väldigt välbehövligt...men jag saknar värmen.
    Hadet bra :)

    SvaraRadera
  4. Vilken tjusig primula. Intensiv i färgen. Som du säger, det är iallafall en sak som är positiv nu när det är kallt, att allt växer långsamt. Man kan ju njuta av allt det fina lite längre. Trevlig helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Det är ju för härligt när allt tittar upp så där på våren. Värmer ens frusna själ! (:D Härliga blommor allihop!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Mye flott som blomstrer i hagen din nå :) Nå er det bare å nyte det beste vi kan :) God helg!

    SvaraRadera
  7. Samma här! Lite för kallt, lite för blåsigt och lite för torrt. Men ändå så vackert just nu.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  8. Och samma här också mycket för kallt, mycket för blåsigt och alldeles för mycket regn på en gång. Men det blir snart bättre!
    agneta kram

    SvaraRadera
  9. Nu börjar den fantastiska blomingen i norr. Ljuset där uppe är guld för all växtlighet. Tänk om det var lika lång säsong hos er, då skulle Trädgårdstoppen bara ha bidrag från norr!
    Vi har också skumt väder. Inget regn i helgen, men en jädrans blåst! Här yr plastkrukor och annat omkring. Perfekt för att hänga ut tvätt iaf ;-)
    Ha en fortsatt fin helg!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  10. Skönt med regn, men blåsten kan man vara utan! Jag har varit på tre trädgårdsbesök idag, det var inspirerande, men det var skönt att komma hem och in i värmen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Ja tänk så det kan bli,upp och nervända världen.Vi hade ju
    nästan lite försommar ett tag.
    Jag håller med,blåsten förstör mycket.
    Men det är bara att bita ihop,och taga nya tag

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62