25 juli 2012

Än får jag njuta



Dessa två pioner blommar för första gången iår. 
Det är riktigt spännande att få se blommorna för första gången.
Då känns det bra att växterna trivs.


Den lilla Bergjuvelen blommar  en frösådd från 2009 den blommar rikligt varje år. Fröar sig gärna.
Riktigt fin.


Jag har börjat på min fjärde semestervecka nu rinner tiden iväg.
Två veckor har jag kvar. Tusen trädgårdar den 11 och 12:e blir sista helgen sedan blir det jobb.


Lite regn har vi fått ca 20 mm. Så det är jag tacksam för då behöver jag inte vattna.
Nu har jag börjat rensa i rabatterna för det växer och blir trångt.
Lite klippning av fröställningar och så har jag gått hårt på fingerborgsblommorna för nu har de börjat bli så stora.


Hoppas att du har en riktigt fin sommarvecka.


Gunilla

17 kommentarer :

  1. Visst är det rikedom när man får se blommorna slå ut för första gången...jättefina var dom dessutom...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Härligt med den första blomman!
    Precis samma här idag, Fingerborgarna blev otroligt långa och fula och klipptes bort, vackrast med de första blommorna.
    Ja, tyvärr rinner de sköna dagarna iväg och snart får man äntra jobbet igen.
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Spännande med nya blomster och fint att återse de gamla.
    Ha en fortsatt skön semester!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, så fina blommor ... njut nu innan hösten är här ;O)
    Önskar dig också sköna semesterveckor!!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får njuta riktigt av din sista semestervecka.
    Det blommar så fint hos dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga pioner! Jag skulle gärna vilja ha massor, men myrorna gillar dem och här finns det mer myror än smör i Småland (Guud vilket dåligt skämt).
    Att det blommar bra i norr är ingen hemlighet. Ljuset är mumma för växterna! Att det desutom inte är lika varmt som här är också ett plus. Fast jag föredrar värmen, he he.
    Låter gutt med mer semester att vänta. Jag som snålar är ju igång igen, men om tre veckor blir det lite ledigt igen : )
    Ha det fortsatt mysigt och njut av govädret!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  7. Åå så fina pioner!!Jag som sagt att jag inte ska ha pioner har flera nu, införskaffade i år:)

    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  8. Jag önskar Du får en jättefin sista vecka,på Din semester.
    Visstär väl Pioner underbara,doften tycker jag så mycket om med.
    Njut allt vad Du kan
    Kram

    SvaraRadera
  9. vackert. Njut av ledighet.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Fina pioner! De är väl värda att vänta på : )
    Här har vi äntligen sol nu också. Ha en fortsatt trevlig semester!
    /Cika

    SvaraRadera
  11. Tänk att du har pioner, som blommar nu! Det var länge sedan här... Vi har haft riktig högsommarvärme den senaste veckan, så nu får vi börja vattna...aldrig är man nöjd...
    Hoppas att dina två sista semesterveckor bli fina!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Den där sorbeten ser smaskig ut! Även här finns fortfarande blommande pioner men jag gissar att ni där uppe i norr och jag i min kalla dal är ganska ensamma om det:)
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  13. Den lilla bergsjuvelen var ju helt bedårande och pionerna också, självklart, så fina och pampiga!
    Jag har också fått rensa ur en del, det blir så trångt så fort!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Fina pioner som blommar nu, våra har blommat över, alla utom en som heter Wladyslava som blommar sent. Allt växter fort, man får dela och dela, krukorna räcker inte till.Ha det bra/
    Carita

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Så fin trädgård och så fina smycken.
    Hälsningar
    Cilla

    SvaraRadera
  16. Javisst kan man och ska man njuta av sommarens vackra växter.
    Pioner och Liljorna avlöser just nu varandra i blomningen.

    Vilken vacker header du har.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  17. Det finns mycket att njuta av under denna årstiden även om de nu regnat mycket denna sommaren :) så vackra blommor du visar upp Kram Suss

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62