19 juli 2012

Lata dagar

Crataegus x mordenensis "Toba".  Pärlhagtorn.
Detta lilla träd planterade vi för två somrar sedan och det får riktigt söta små ros liknande blommor.


Jag är lite dålig på att blogga nu jag vistas för det mesta ute i trädgården.
Vi har ett fantastiskt fint sommar väder.
Vattna får vi göra för det har inte regnat sedan förra veckan.
Men enligt prognosen så kanske vi får en skvätt i morgon Fredag men det får vi se.




Hoppas att du har en fin sommar.


Soliga varma kramar.
Gunilla

16 kommentarer :

  1. Så himla kul att den grodde trifoliumet:) ska nog plocka nya frön i år ifall din inte klarar sig..
    Just nu är det nog dåligt med bloggandet för många, man vill ju hinna vara ute och njuta av det vackra man har.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Njut av sommarens fina dagar! Mörka höstkvällar ger säkert tid för annat ;)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Så härligt det låter med soliga dagar...här är det lite si och så med vädret...mest regn, men mellan skurarna när solen tittar fram blir det jättevarmt.
    Ha en fortsatt skön sommar!

    SvaraRadera
  4. Jaså, det är hos er sommaren är? Här är det ömsom vin ömsom vatten, dvs litet sol och litet regn varje dag!
    Så fint ditt lilla träd blommar!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Bloggandet verkar ligga på is lite till mans tycker jag =) Men vi hinner nog ta igen det under vintern och då är det desto trevligare att se tillbaka och njuta en gång till! Vilket sött litet träd Pärlhagtornet.. Fortsätt njuta av sommaren /Kram gittan

    SvaraRadera
  6. Här har vi också lata härliga dagar, jag skulle bara vilja ha lite mer sol.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Så söta blommor på hagtornet! Härligt med soliga trädgårdsdagar : ) Vi har också vackert väder, men jag jobbar och hinner tyvärr inte vara ute så mycket som jag skulle vilja!
    /Cika

    SvaraRadera
  8. Skönt att vila, du har ju semester, jag började jobba i måndags och då kom finvädret, typiskt!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Klart du ska vara ute och inte sitta framför datorn och hänga när det är så fint väder....
    Här i söder har det funnits gott om tid för datorer de senaste veckorna....;((
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  10. Så härligt att vädret är till belåtenhet! Bara njuuut! Mina två semesterveckor är snart till ända och det har varit lite si och så på väderfronten. Extrablä idag...
    Nåväl, det växer iaf och jag räknar med mycket svamp framöver : )

    Kramiz, Lisa

    SvaraRadera
  11. Kära hjärtanes så vackert Ni har i Er oas. Vilken tur Ni haft med vädret,det unnar jag Er. Det har det inte varit här,men man kan ju inte springa och gnälla över det heller.
    Jag tycker synd åt alla småbarnsfamiljer som fått hela semestern förstörd.
    Men eljest kan man inte rå på vädret,som väl är,då vore man nog osams om det med. kram från en nöjd gumma ändå.

    SvaraRadera
  12. Visst är det härligt att solen hittat till oss i norr och stannat en stund...jag njuter !!!

    Ha det bra i solen...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  13. Så det är där det fina vädret är. Här är det inte. I alla fall inte värmen, det är så kallt och isigt i vinden och det blåser rätt mycket.....Nåja.
    Ditt träd är otroligt vackert!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Vilken fin blomning på ett träd! Ser ju verkligen ut som små rosor. Härligt med semester och när solen lyser blir det så mycket lättare att njuta av den :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  15. Oj det lilla hagtornet har jag inte sett förut. Nu får jag leta hos trädgårdsmästaren.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  16. Hoppas resten din sommar blir full av lata dagar med varma vindar.
    Den Blå klockviolbusken jag fått av dig växer och trivs inne i växthuset.
    Ha det bra.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62