23 augusti 2012

Clematis tider

 Clematisarna har börjat blomma lite sent tycker jag men jag hoppas  att alla knopparna hinner slå ut. 
Denna heter "Salomon" en riktigt rikblommande clematis.
 Clematis "Rooguchi"
Denna clematis är en tidigblommande blekt rosa "jag tror det är en alpin. Den får varje år varigerade blad , jag trodde att det var något fel på den första gången jag såg det men det har återkommit nu tre år i rad och det blir bara mer vit/grön. Jag undrar om det finns varigerad clematis ? eller har denna fått fnatt:o).



Jag har börjat ett nytt jobb så jag har  lite ont om tid  att sitta vid datorn. Men förhoppningsvis blir det bättre framöver.

Ha ett riktigt fint slut på veckan och en trevlig helg.

Kram

11 kommentarer :

  1. Tjusiga clematis. Hoppas du trivs bra på dagis. Nu har du fått arbetskamrater också, fast du får ju lämna ditt hem om dagarna.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin klematis den skall jag komma ihåg.
    Grattis till nytt jobb. Lycka till.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så vackra klematisar! Tacksam växt som "väver" in det mesta med sin växtkraft.
    Såg att du också har Klockrankan. Den tronar inomhus (i ateljén)hos mig, men inte hunnit blomma ännu, men mängder av knoppar.
    Lycka till med ditt nya jobb!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  4. Så fina klematis. Grattis till nya jobbet.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Fin,fina clematisar!!Kul med nytt jobb, lycka till med det.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Verkligen fina clematisar. Grattis till nya jobbet.
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jättefia clematisar...helt bedårade...=)
    Grattis till ditt nya jobb !!!

    Ha det så bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Hei!
    Nydlige var dine clematisar. Artig med den med kvitbroket blad.
    Ha ei god helg.

    SvaraRadera
  9. Så fina clematisar, hoppas det går bra på ditt ny jobb.
    Jag ska försöka ta en tur till Biokovoberget där finns det en botaniskträdgård om det inte blir för varmt.

    Ha en trevlig helg !

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra klematis!
    Kram Malena

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62