31 augusti 2012

Sista Augusti

Nu blommar trädliljorna för fullt denna heter Satisfaction"
Slingerstormhatten Aconitum hemsleyanum "Red Wine" har satt riktig fart nu när det har regnat . En riktigt dekorativ växt. Jag har bara denna sort men skulle gärna ha flera. 
Jag skall försöka få tag i frön till någon fler sort.
Kanske du har ?
Här blommar en flox, astilbe och clematis "Mrs N Thompson.


Det har regnat riktigt mycket denna vecka. Så nu hoppas jag att regnet tar slut och vi får sol. Hösten kan ju vara riktigt fin med fantastiska färger. 

Hoppas att du får en fin helg

Kram

Gunilla

10 kommentarer :

  1. Hej Gunilla!
    Slinger stormhatt har jag önskat mig länge. Den är så himla fin, vilken färg!
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  2. Jag har en mellanblå slingerstormhatt som härstammar från Tallharsviken, Hudiksvall och som jag för några år sen fick av bloggvännen Maud, Trädgård vid vägs ände. Jag saknar Maud, som inte längre finns med oss.
    Mejla mej din adress så skickar jag frön.

    Trevlig helg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla!
    Tack för besöket, vad roligt att du tittade in hos mig.
    Vilken fin blogg du har, här ska jag titta runt ordenligt!
    Vi ses igen!
    (trollsländorna kostar 650 kr just nu och jag har två kvar som är nytillverkade i veckan!)

    MVH
    Linnea

    SvaraRadera
  4. En solig höst önskar vi oss....
    Jag fick en slingerstormhatt av en bloggvän förra året, men den har stått för torrt och stannat upp i växten. Nu har jag flyttat den och hoppas att den trivs bättre där.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  5. Slingerstormhatt var nåt nytt för mig (som iofs det mesta är), den ser urtjusig ut. Fint nu när det blommar på sensommaren!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Slingrande stormhatt, den var kul! Tänk vad det finns som man inte känner till : )
    Vi har fått 20 mm regn under fredagsdygnet. Jättebra tycker jag! När jag kom hem från resan var det så tortt så torrt. Majsen hängde, liksom jordgubbarma, blommorna såg bättre ut men regnet var välbehövligt. Jag håller med dig, sol hädanefter så blir hösten kanon!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  7. Vacker höstblomning hos dej! Flox är en favorit hos mig!
    Hoppas verkligen på en varm och solig höst : )
    /Cika

    SvaraRadera
  8. Så underbar blomning så här i "slutet" av sommaren eller början av hösten som jag hoppa bli solig och skön....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Oj, så vackert! Snygg kombination och växterna frodas bra hos dig!
    // Jeanette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62