8 augusti 2012

Slutspurten

 Nu går det mot slutspurten av semestern och avslutas med Tusen Trädgårdar.
En del återstår i finputsningen inför öppnandet på Lördag den 11:e. 
Jag är ganska kritisk när jag synar rabatterna och växterna. Det går så fort när bladen börjar bli missfärgade hos en del  växter. Så jag plockar hela tiden och klipper bort det som blommat över.
Jag får intala mig själv att jag gillar det jag ser och att  inte bry mig om vad andra tycker. Jag har ännu inte fått någon negativ kommentar men man vet ju aldrig.
Liljan "Elodie" blommar så fint, den är ny hos mig iår.

Jag är lite dålig på att besöka era bloggar men jag hoppas att du känner att jag tänker på dig och är så glad att du vill lämna en kommentar.

Efter några dagars regnande så har vi uppehåll och en liten sol.
Så nu är det bara att ge sig ut i trädgården.
Fint väder den 11 och 12:e hoppas jag på så är du Välkommen på ett besök om du vill.

Ha det gott
Vi syns.

Gunilla


14 kommentarer :

  1. Hej!
    Så fint du har det i din trädgårdsvärld!
    Hoppas du får trevliga besökare på visningen!
    Ja, bloggtiden är minimal sommartid, tror det är likadant för alla.
    Trevlig fortsättning på semestern! /Bea

    SvaraRadera
  2. Lycka till på din visning!! Synd bara att du bor en bit bort från mig, annars hade jag kommit:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla!
    Klart att din trädgård kommer att lysa från sin bästa sida. :)
    Det går nog inte att missa att det bor en eldsjäl där som älskar sina växter.
    Sedan är väl inte arrangemanget tusen trädgårdar bara något för pedanter utan för trädgårdsälskare som gillar mångfald.
    Lycka till på dagen.
    Skulle nog gillat att besöka din trädgård.
    Kramelikram

    SvaraRadera
  4. Din trädgård är alltid lika fin om någon säger något annat, så vet dom inte vad pratar om och hur mycket kärlek du lägger ner i den.

    Kram Magdalena

    SvaraRadera
  5. Du kommer säkert att få mycket positiv feedback! Hoppas på vackert väder och många besökare : ) Lycka till!
    /Cika

    SvaraRadera
  6. Din vackra trädgård vill jag gärna besöka... om det inte vore alldeles på tok för långt att åka! Hoppas vädret är dej nådigt och att du får många besökare:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Ja, den trädgården skulle jag gärna titta in i - om det inte vore så himla långt! Lycka till och hoppas att du får riktigt fint väder!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Lycka till med öppen trädgård, jag åker till Umeå helgen efter...
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh, tänk om jag bott lite närmare dig, då skulle jag besökt din öppna trädgård. Du verkar ha det så fint och massor med ovanliga växter, det gillar jag.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Det är nog bara du som ser det där....besökarna tittar ju inte efter efter ogräs och visset.
    Lycka till på Söndag.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  11. Din trädgård är så vacker och välskött, att du bara kommer att få positiva kommentarer, det är jag helt säker på! Hade jag bott litet närmare, så hade jag absolut besökt dig på söndag!
    Lycka till, säger jag, fast det behövs egentligen inte...
    Kram från mig, Monica

    SvaraRadera
  12. Du som har en så fantastisk trädgård borde ju inte oroa dig!
    Fast putsa bort blad med sjukdom på det gör jag också, men inte nödvändigtvis det överblommade för jag tycker det är vackert det också. Till viss del, förstås!
    Lycka till!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62