19 augusti 2012

Trädgårdstitt


 Jag gillar hostor här har   jag utökat rabatten och grävt om den ,en blötbädd har jag gjort för träden som finns i närheten torkar ut  rabatten nu hoppas jag att växterna skall trivas.
 Hosta "Striptease"
Efter 5 års väntan så blommar äntligen Swertia Kingii.
Frösådd.
Så här frodigt och blomrikt är det när man kommer hem efter semestern :o)

Ha det gott 
Kramen
Gunilla

Tusen kramar till er alla som lämnar kommentarer ni förgyller verkligen min dag.
Jag skall skärpa mig och kika in hos er.


14 kommentarer :

  1. Så fint du har i din trädgård.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag nyfiken, vad är en blötbädd? Hur gör man den?

    SvaraRadera
  3. Jösses så fint du har det !!Synd att du bor så långt bort!!

    MVH M-L

    SvaraRadera
  4. Så fint hos dig!!
    Vi har tittat på fina trädgårdar här omkring idag!
    Fantastiskt att ha gröna fingrar!

    Ha det bra ...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sååå fint i din trädgård!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad fint du har det!
    Kram Malena

    SvaraRadera
  7. Tack för en trädgårdstitt i din fina trädgård, så kul att Swertia kingii blommar hos dig, jag fick en av Berit förra året, det blir spännande att se hur länge den dröjer innan den blommar. Kanske den blommar om en två-tre år?
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  8. Såå himla fint du har!!!min Swertia står i knopp så jag väntar:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Din trädgård är verkligen en fröjd för ögat.. Såå vackert..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Har Du aldrig fått pris för din fina Trädgård,det är så fint
    och så noga uträknat med allt Du gör.
    Fina bilder fixar Du med.
    ha det så bra,lilla vän.

    Gumman med balkongen

    SvaraRadera
  11. Så härlig rabatten ser ut! och vilken rolig och annorlunda kant! Ja, där kommer dina hostor säkert att trivas!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Vilken fin ny rabatt det blev, det är så fint medan växterna är små så att man kan se dom.Hälsningar/Carita

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker trädgård du har Gunilla.
    Hoppas jag får ser den i verklighet någon gång i framtiden :=)

    SvaraRadera
  14. Din trädgård är så jättefin, synd bara att trädgårdsmästaren också tog semester!!!! Man kan då aldrig lita på sin personal! Inte rensat i gångarna - usch och fy! Skojar!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62