13 augusti 2012

Växtkraft




Cobaea scandens --Klockranka.
En fantastiskt växtkraft har denna ettåriga klätterväxt.Och riktigt frodigt och fint bladverk.
Den är ny för mig detta år, men det blir säkert en fortsättning.
Jag  hoppas att den hinner bilda frön så att jag kan så nästa år också.
Den har  många knoppar och har börjat visa blommning riktigt fin.


Nu skall jag avge en rapport efter helgens Tusen Trädgårdar.
Inga foton hann jag ta för det har varit fullt jobb hela tiden.
Ca 200 glada trevliga trädgårds entusiaster har besökt vår trädgård under de två dagar vi hade öppet.
Otroligt roligt. Jag känner mig full av glädje över allt positivt beröm vi fick av alla.
När vi skulle öppna vid 10 tiden var det redan de som stod och väntade utanför grinden . Sedan strömmade folk in hela dagen.
Ett fantastiskt fint väder bidrog till att allt fungerade perfekt.

Nu har jag fått ny energi till att fortsätta med det jag verkligen gillar.

Nu tillbaka till vardagen.
Jobbet.

Ha en fin fortsättning på veckan

Gunilla

18 kommentarer :

  1. Så roligt att så många kom och besökte din trädgård. Och stolt ska du känna dig över allt beröm du fått.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin klängväxt...klockorna är ju helt otroliga. Tror jag ska prova den nästa år om jag får tag på frö. Glädjer mig åt alla dina besökande i din trädgård ! Vilken upplevelse och så kul att få visa upp för andra en sån fantastisk trädgård som din !! Ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  3. Klockrankan är ett 'måste' sedan många, många år tillbaka. Den är så vacker både i blad och blomma.

    Så fantastiskt roligt med så många besök i trädgården.
    Din trädgård är jättefin så jag förstår att många tog tillfället i akt och se den.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin ettåring ,måste verkligen ha växtkraft ,Ska skriva upp namnet på den
    Vad roligt att det blev en lyckad helg
    Ha en skön måndag

    SvaraRadera
  5. Det låter verkligen kul att visa sin trädgård. Jag var inte och tittade på en enda igår. Jag får skärpa mig tills nästa gång.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  6. Den är ju underbar Klockrankan!
    Och så roligt att helgen blev så lyckad!
    Det är en dröm att någon gång vara med och visa min trädgård, men i år blev att röja upp istället efter en intensiv jobbperiod = försummad trädgård! Men nästa år kanske ;)
    Ha en fin vecka!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  7. 100 människor per dag, det skulle jag aldrig orka... men förstår att de var glada att de fick komma.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Lilla Gunilla vilket arbete Ni har lagt ner på detta mästerverk.Det måste kännas underbart att få visa denna prakt.
    Men vad Ni har fått jobba,det sköter sig inte självt.
    Jag tittar och njuter,och sneglar lite på mina blommor på balkongen.
    jag följer Din blogg den är så fin.
    Tack

    SvaraRadera
  9. Så kul med så många besök jag antar att munnen fick gå då:) Förstår att många ville komma och se din trädgård, för den ser underbar ut på bild.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  10. Åhh, så kul med öppen trädgård. Synd att vi bor så långt ifrån varann. Kan tro att du fick energi.
    Klockrankan som du visar idag är jättefin. Kanske vore något att så här nästa år.
    Har funderat på att vara med i öppen trädgård men kommer aldrig till skott. Gräver för fullt här och har så mycket projekt pågång så det blir aldrig tid.
    Ha en jättefin kväll.
    Kraam

    SvaraRadera
  11. De kunde absolut inte bli besvikna ... så vackert det är hos dig!!
    Borde fått se allt live ...
    God fortsättning på (sen)sommarn,
    för NU ÄR det sommar :O)
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  12. Vad kul att du delar med dej av din vackra trädgård :) hade jag bott närmare så hade jag gjort en titt till dej kram Suss

    SvaraRadera
  13. Att det kom många människor till din trädgård förvånar mig inte det minsta! Det är en av de vackraste trädgårdar, som jag har sett! Hade jag bara bott litet närmare...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  14. Vilken succé det måste ha varit! Jag kan förstå att man vill komma och titta i din trädgård, hade det inte varit så långt bort så......och med det vackra huset också, en perfekt "setting" (ursäkta, kommer inte på vad det heter). Ha, nu ser jag att Monica skriver ungefär samma....hade vi inte bott så långt borta så.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. Maila mig din adress så skickar jag några frön från Lackpionen - P.obovata :=)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  16. Så roligt att öppen-trädgårds-helgen blev lyckad! :-) Förstår om det är lite nervöst innan. Men såklart jättekul när många kommer och tycker det är vackert! :-) Bra tips med klockrankan.

    /Annika

    SvaraRadera
  17. Kolla humlebacken.se
    Vackra kök!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62