12 september 2012

Lång väntan



Äntligen har dessa dagliljor blommat.
Jag köpte dessa 2003 och hade nästan gett upp hoppet om att de skulle blomma.
Plantorna har växtrejält och jag har delat och flytta på olika ställen men blommningen har uteblivit.
Men detta år så blommar alla dagliljorna rikligt. Så   nu vet jag hur de ser ut. Kanske för att försommaren var ganska blöt. De vill ju ha rikligt med vatten och gödsel.


Mitt nya jobb har jag kommit in i ganska bra. 
Det är ju skillnad mellan att jobba i hemmet och på en förskola.


Ha en riktigt fin dag.

Kramen

8 kommentarer :

  1. Snygga dagliljor. Det är samma för mig , dagliljorna har tokblommat och många har blommat som inte blommat förr:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att dina dagliljor till sist blommar.
    De är jättefina, själv har jag inte köpt just dagliljor de senaste åren just för att man får vänta så länge innan de blommar.
    Jag är nog för otålig när det gäller att vänta, men våra gamla dagliljor blommar ju fint nu varje år. Kanske jag ändå borde köpa någon fler...
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  3. Men dom är fina, kanske värt väntan?

    Hälsningar
    Ingela

    SvaraRadera
  4. Den som väntar på nå´t gott ...
    Härliga liljor!

    Jag förstår det känns annorlunda att inte ha barn hemma!
    Har själv jobbat i 20 år med dagbarn ... men vet att de som jobbat längre började på olika dagis och förskolor "på äldre dar" !
    Nu är det bara barnbarnen som kommer :O))
    Ha en skön vecka!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  5. Här är dagliljorna sedan länge överblommade! Så fina dina är!
    Jaså, dom vill ha mycket vatten och gödsel? Det ska jag försöka komma ihåg tills nästa år! Men mina har faktiskt blommat ganska bra i år i alla fall!
    Roligt att du trivs på ditt nya jobb!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. De var väl värda att vänta på...jättevackra.

    SvaraRadera
  7. Så fina dom är och det var väl värt den långa väntan.

    SvaraRadera
  8. Dagliljor är vackra ,mina har blommat väldigt mycket nu i höst ,senaste år var det bara några blommor ,kram Nette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62