23 september 2012

 Lilium lancifolium. Tigerliljan blommar rikligt ännu.
 Rhododendron "Cunninghams  White" 
Nu förbereder sig den för nästa vårs blomning.
Hypericum androsaemum "Albury Purpel" passar riktigt bra tillsammans med Törnrosas kjortel. 

Helgen har varit riktigt fin. 
Mycket jobb har vi gjort. 
Grävt och utökat en skuggrabatt. Men än återstår en hel del jord som skall dit, innan plantorna kommer på plats. En del hostor som jag köpte från Holland skall få sin växtplats där.

Hoppas att allt är bra med dig.
Tack för att du tittar in.

Kramen

Gunilla

9 kommentarer :

  1. Vad härligt det låter att ni kunnat vara ute i trädgården! Här är så blött att det inte går att gräva.Hoppas det går bättre i morgon.
    Kram meta

    SvaraRadera
  2. Här har vi mest haft regn denna helg.
    Ha en fin start på denna veckan.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker färg på hypericumen. Hos mig finns bara gul.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Hos mig har det regnat hela helgen 32 mm har vi fått. Så jag har inte fått något gjort i trädgården.
    Men jag har höststädat ett par rum, känns skönt att vara igång med det.

    SvaraRadera
  5. Vad det blommar hos dig fortfarande! Cunninghams White har jag satt nu i sommar istället för en annan rhododendron, som dött. Hoppas mycket på den!
    Här har varit riktigt höstrusk i helgen med massor av nya löv på gräsmattan...
    Ha en fin, ny vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Det är så skönt att jobba på hösten, så kravlöst. Hoppas skatorna lämnat kvar några slingerhattsfrön i byttan! Har inga nya kvar att skicka heller! Vi håller tummarna... annars får du fler nästa år!

    Hoppas veckan blir fin.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Här är trädgårdsväder idag så nu går jag ut och röjer ett slag!
    Ser så härligt ut i din trädgård som vanligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Hej Gunilla,
    hösten känns tidig tycker jag. Jag har också en hel del kvar att göra i trädgården.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Gunilla,vad det blommar i din trädgård,brukar det blomma så här länge ? Jag hade gäster i fredagskväll och de hade med sig från sin trädgård en vacker bukett. Så många olika sorter
    vilka härliga färger.Astrar , Kärleksört ,Bloddroppsblomma, en ros som slagit ut,ja jag vet inte vad det var allt.Men det gladde nig mycket.
    kramar från Hajan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62