10 september 2012

Missad blommning

Codonopsis Grey Wilsonii fick två stora knoppar och var på gång att slå ut. Men jag fick inte se de fina blommorna för de slog ut helt när vi inte var ute på sommarstället.Jag hoppas att jag får se de fina blommorna nästa år.
Jag frösådde den vintern 2011 och planterade ut plantan/knölarna i fjol höst.

Det var små knölar och jag hade inte så stora förhoppningar om att de skulle överleva. Tidigt i vår så började det komma små smala gröna strån inte tjockare än en sytråd. 
Under sommaren så växte de upp efter  järnstången och otroligt nog blommade den .
Anemone hupehensis -- Höstanemonen har börjat blomma de är riktigt fina med sin mörklila baksida.

Ha en riktigt fin höstvecka.

Kramen

6 kommentarer :

  1. Vilken otur men nästa år så får du säkert se den i blom. Den ser som en blomma från sagornas värld :)
    Tack för titten hos mig.

    Ha en bra vecka kram !

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nackdelen med att ha två ställen - jag minns hur det var...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Ja visst är den söt o nästa år hoppas jag att du är hemma så att du får se blomningen!

    Min lilla planta som jag satte förra året i rabatten trodde jag var död!Men ack vad jag bedrog mig helt plötsligt kom det upp som du skrev sytrådstunna slingor,o i år har den blommat med 4 st blommor!!
    Tur att jag inte hann rensa bort den lilla raringen:-))

    MVH M-L

    SvaraRadera
  4. Så synd att du missade den blomningen. Ser verkligen läcker ut.
    Kram till dig.
    /Gudrun

    SvaraRadera
  5. Hoppas att början på din vecka har varit bra.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Jeg har også mistet blomstringen på Torpet i år , men håper neste år blir bedre!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62