2 september 2012

Nytt för i år.

Hypericum androsaemum "Albury Purple"
Prakt hypericum.
En frösådd växt som jag inte haft tidigare. Jag sådde fröna i mitten av mars 2012 och det blev många plantor. Nu har den börjat blomma. 
Rödaktiga blad har den så den är riktigt dekorativ. 

Jag har inte gjort så mycket i helgen. 
Krukat tio stycken hostor som jag beställt från Holland .
Nu får jag försöka hitta plats till dessa, jag har en del dubletter som jag skall ta upp och då blir det plats till några.

Jag skall försöka låta bli att göra någon ny rabatt.
Fast jag har ett ställe där det skulle bli bra med en skuggrabatt för hostorna. :o) Vi får se kanske nästa år.

Regn ,regn i stora mängder hoppas att det snart vänder.
Växterna blir så förstörda.

Ha en fin vecka.

Kramen

9 kommentarer :

  1. Hihi...så har jag tänkt många gånge...men ändå blir det en ny rabatt. Fast nu ska jag faktiskt ta bort en rabatt.

    SvaraRadera
  2. Inga fler rabatter. Så tänker jag också - vi har ju så liten tomt - men man vet aldrig...
    Färdigt blir det ju aldrig i trädgården!
    Ha en skön ny vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Vad fin den var den hypericumet!!Ny rabatt?? jag håller på med två nya, ena gör jag bara om men den andra har jag grävt bort gräsmatta för, kunde inte hålla mig:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Så fin den var, både blomma och blad!
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Inga fler rabatter, he he. Det vet man ju hur det brukar bli!
    En riktigt fin växt du "gjort". Med dropparna på bladen ser den väldans inbjudande ut. Det låter inte så kul med massor av regn, hoppas att det vänder. Om inte för något annat, så är det mycket trevligare att gräva nya rabatter (som du ju INTE ska göra) när det inte regnar : )

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  6. Du har en så alldeles underbar trädgård men jag förstår att det ligger mycket arbete bakom..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Ja, Hypericum vackert, växer fort och är lätt att fröså.
    Har frösått den nu de tre/fyra sista åren och är lika förtjust i den än. Plantan har överlevt i rabatt och både blommar och ger frön samtidigt.
    Roligt med nya rabatter :=) Bara fram med spaden och sätt igång ;=)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar liten blomma ! Den gör sig så himla bra där mellan stenarna. Ha det gott å kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62