9 september 2012

Taggig flytt

 Efter en hel del grävande så har rosen fått ny plats.
Det är en gammal ros som jag jag tagit från mitt föräldrahem.
Så något namn vet jag inte. Den blommar med fyllda rosa blommor och har en god doft. Men den har börjat skicka ut utlöpare så det började komma upp rosskott i rabatten och då måste den flyttas.
Nu har vi koll på den.
En hel del sten togs upp ur gropen, tungt men nödvändigt.
Mycket blommar ännu. 
Berberisen "Rosy Glow"  ger en fin färg i rabatten.


Temperaturen kryper neråt. Plus 4- 6 grader tidig morgon.
Bara det inte regnar så förhoppningsvis blir hösten fin.

Önskar dig en riktigt bra vecka.

Höstkram
Gunilla


7 kommentarer :

  1. Hoppas din ros kommer att trivas fint på nya stället. Berberisen "Rosy Glow" fick jag upp ögonen för på en forumträff för ett tag sedan, blev en vill ha buske. Härlig rabatt du visar, hoppas ni/vi slipper tidiga frostnätter. Även här på Småländska höglandet går tempen neråt de graderna om natten. brrr, vill inte!
    Ha det fint!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild på berberisen, clematis medmera!

    SvaraRadera
  3. Taggiga rosor är inte kul att handskas med. SKönt att han fick en ny plats.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Blir nog en kalasbra plats för den taggiga rosen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Oj, har ni grävt upp dom stora stenarna? Vilket arbete!
    Visst är det roligt att en växt från ens föräldrahem kan få leva vidare hos en själv?
    Jag har en gammal ros och en rosenvial (som är en fröplanta från mina föräldrars) kvar från mitt föräldrahem och dom är jag så glad för!
    Lycka till med den nya rosplanteringen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Det kan man kalla både taggig och stenig flytt:) Har ni så mycket sten i eran mark??Tung att gräva då. Rose Glow har jag i min skogsrabatt och jag gillar den.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Ibland kommer buskar och plantor fel och då är det bara till och flytta, ett ständigt jobb för trädgårdsidkare ;)
    Hoppas den trivs på nya platsen!
    Fint i rabatten!
    Kram /bea

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62