12 oktober 2012

Blommig Fredag

Temat denna Fredag hos Bland Rosor och Bladlöss är 
"Ren och Skär lycka".

Riktigt svårt tycker jag för jag kom inte på något annat än denna bild. Peaonia lactiflora "Sorbet"

En pion så jag köpte för ett antal år sedan ,men den ville inte blomma där jag planterat den. 
Efter att ha flyttat den till sin nuvarande plats så blommade den året efter. 

"Ren" , det regnar på den. "Skär", färgen. "Lycka", att den äntligen blommade.

Kanske lite annorlunda tolkning men jag kom inte på något annat.


En riktigt fin helg hoppas jag att du får.

Höst kramar
Gunilla




43 kommentarer :

  1. Godmorgon!
    Fin tolkning av temat och visst är pionen ett mått av lycka

    Trevlig helg!

    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Underbar tolkning! Det är ju det som är det bästa med Blommig fredag det är fritt att tolka som man vill och personligen tycker jag det är ren och skär lycka att få läsa alla roliga och annorlunda tolkningar.
    Ha en underbar helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Det var en jättebra tolkning av temat. Önskar dig en trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin en! Det är sånt man får minnas nu några månader framöver!
    NI har två lika vackra hus alltså....! Helt underbara!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Fin tolkning av temat!!!Och en underbar pion också bjuder du på.
    Ha en underbar helg!!!

    SvaraRadera
  6. Det var ju en så bra tolkning av temat.Så vacker bilden på huset med Vildvinet är.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Det var väl en alldeles utmärkt tolkning!
    Trevlig helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  8. det var en jättefin tolkning tycker jag med en fin blomma....och lycka är väl när något blommar som man väntat på länge.
    kram mia

    SvaraRadera
  9. Super bra tolkning. Den är underbar....har kikat på den förut nånstans.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vacker bild av lycka.
    Trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  11. Pioner är så härliga och maffiga. De ber inte om ursäkt för sig när de blommar.
    Ha en bra helg
    //Katarina

    SvaraRadera
  12. Lycka är när växterna äntligen blommar, de som man fått vänta särskilt länge på.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Pioner ÄR lycka! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. En superbra tolkning trots att du inte "kom på något" Du kom ju på ett alldeles perfekt:)

    SvaraRadera
  15. en vacker blomma. Din stuga i headern ser verkligen inbjudande ut. Står kaffet på spisen?

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Jo, men pioner är väl härligt lyckofluff, som ofta går i rosa!
    Trevlig Helg på dig!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  17. En fantastisk bild på en fantastisk pion!
    Kram o trevlig helg!
    Din headerbild är helt magisk. Ser riktigt inbjudande och mysigt ut. :)
    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. Vilken bra tolkning....och vilken vacker pion.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  19. Pioner är en lycka jag inte upplevt än, men jag ser så mycket fina bilder att jag blir verkligen sugen på att prova. Din pion är jättefin :-)
    Ha en bra helg. /Liv

    SvaraRadera
  20. Din pion ser underbar ut. Jag blir också lycklig av pioner!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  21. Jättefin tolkning, Pionlycka! Precis så brukar det väl vara med pioner, det gäller att hitta dess rätta plats.
    Ha en bra helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  22. En otroligt vacker pion och bild.

    Ha en trevlig helg !

    SvaraRadera
  23. Pioer är absolut ren och skär lycka.
    underbar bild av din pion.
    Ha en de gott.
    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  24. Helt underbar bild och tolkning...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  25. Piontid..... just nu är man så tagen av höstens färger att man glömt av försommarens färger, och pionernas fina blomning! Lycka är att få en grinig pion att blomma ;)
    Fint tolkning av temat och hyllning till pionen.
    Ha en skön helg ♥

    SvaraRadera
  26. Ja visst är det ren lycka när man får se sina favoritblommor - VARJE gång. :))

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  27. Det var ju en riktigt lyckad tolkning! Och det är konstigt, de är de blommor som man får vänta på och krusa för som man älskar mest sedan. Lite orättvist mot trotjänarna som blommar och blommar, oavsett vad man gör med dem ...
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  28. Men, åh, vilken fin tolkning! Supersöt pion! Ha en fortsatt trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  29. Det var en jättefin tolkning, Gunilla!
    Ha det finfint!

    SvaraRadera
  30. Tack för din kommentar på min blogg! Vilken tur att du kommenterade så jag hittade hit - oj, va mycket fint det var att läsa om och titta på här!

    Pioner är underbara. Själv har jag bara 'Festiva maxima' men den har jag å andra sidan många av....kanske dags att vidga mina "pionvyer" lite? :-)

    Ha en fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  31. Din tolkning stämmer kanske, det nästan känns så
    jag önskar en fortsatt bra helg till Dig.
    kram

    SvaraRadera
  32. Ohh vad jag fick längtan efter pioner.
    Så fin den är...
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  33. Vilket underbart vin, vild eller rådhusvin, du har.
    Pioner önskar jag att jag hade mer plats för. Din är riktigt fin.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  34. Sorbet er nydelig. Elsker peoner også som mye annet i hagen :)
    Ha ei flott uke.

    SvaraRadera
  35. Den är så fin din pion och visst blir man glad när man flyttar något och det blommar! /Lila-Christina

    SvaraRadera
  36. Vackert....
    Och vilket undrbart vildvin du har vid ditt hus :)

    SvaraRadera
  37. Verkligen en ren och skär lycka, din vackra pion.
    Ha det gott.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  38. Ohhh vilket fint vin du har på huset, vad är det får nåt?
    Ha det gott Kram Meta

    SvaraRadera
  39. Bra tolkning tycker jag :) Kram Suss

    SvaraRadera
  40. Här är det alltid lika vackert och rofyllt, en lisa för själen!
    kram

    SvaraRadera
  41. Hej Gunilla!
    Så trevligt att du vill vara med i min utlottning.
    Du har en jättefin blogg.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62