18 oktober 2012

Blommig Fredag

 Gentianornas knoppar hoppas jag skall hinna slå ut innan frosten kniper tag i dem. När blommorna slår ut så pekar de uppåt.
Här på Törnrosas kjortel hänger klockorna ner.
Så här dekorativ var plantorna förra helgen den 14 oktober.
Det har börjat bli rödfärgade blad på den.

Blommig Fredag hos "Bland rosor och bladlöss" har temat Upp och Ner. Det blev mycket bryderi men jag kom inte på något annan tolkning. 
.
˙ƃןǝɥ ʇsöɥ uıɟ ʇƃıʇʞıɹ uǝ ƃıp ɹɐʞsuö ƃɐɾ


ɐןןıunƃ

:o)

39 kommentarer :

  1. :-) Väldigt tokigt tema den här fredagen. Jag måste ha varit alldeles upp och ner när jag kom på det. Snygg tolkning!
    Ha en härlig fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Fint tolkat!
    Och så vacker törnrosas skjortel är där på stubben!
    /Cika

    SvaraRadera
  3. Gentianor är ju så vackra, hur kan det komma sig att jag inte har såna i trädgården?? Törnrosas kjortel har jag inte heller, men jag har fått fröer så det blir det förhoppningsvis bättring på nästa år:-)
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  4. En super härlig tolkning av temat.
    Och fina bilder till det.
    Trevlig helg!

    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  5. Fyndig och rolig tolkning av temat!!
    Ha en underbar helg!!!

    SvaraRadera
  6. Kul tolkning av v eckans tema. Jag håller tummarna för dina gentiana. Ha det fint i helgen.

    SvaraRadera
  7. Hoppas dina gentiana hinner slå ut innan Herr Frost kommer på besök.MVH

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder, ha en skön helg du med!
    /Malena

    SvaraRadera
  9. Aha, så skulle man ju kunna göra med Törnrosa nästa sommar...fint tolkat tema av dig!
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Hur sjutton kan du skriva upp och ner??? Såå kul tolkning!
    Ha en rättvänd helg i alla fall!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  11. Fin tolkning! Även jag blev helt kär i din Törnrosa, det måste bli en sådan nästa sommar! Och placeringen på den gamla stubben - så fin! Fast det kan jag inte åstadkomma, får väl bli en vanlig ampel istället.
    Ha en skön helg! /Leena

    SvaraRadera
  12. Vilken fin tolkning! Och så hängande Törnrosas kjortel! Måste testas nästa år, för de växer ju gärna så! Gillar din upp-och-ned-vända autograf, lite fundersam till hur du fick till den bara! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  13. Dito! Jag tycker tolkningen är kul! Blir mer och mer nyfiken på höstgentiana också, har sett mest blå sådana på olika bloggar, dina vita ser mycket spännande ut. :-)

    SvaraRadera
  14. Så himla läckert med "kjolen" på stubben , nu gav du mig en bra ide för att försköna våra stubbar :-) Tack för tipset och ha en fin helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  15. Haha, det var roligt, och jättefin bild på stubben :-) Man blir alltid så glad (och min katt med) för fågelkvittret här hos dig.
    Ha en fin helg!
    /Liv

    SvaraRadera
  16. Så vackert med Törnrosas kjortel på stubben! Nya ideer igen ;). Trevlig helg! Marie

    SvaraRadera
  17. Oh vad Törnrosas Kjortel är fin. synd bara att det inte är en perenn. Vad kul med texten som är upp och ned.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  18. Ja här var det verkligen upp & ner. Kul
    Ha en go helg.
    Vivian

    SvaraRadera
  19. Förlåt mig men din sista uppochner-vända hälsning stjäl ju showen från de fina växterna. :D
    Hur gjorde du där?

    Önska dig en skön helg!

    SvaraRadera
  20. Nydelige blomster og bilder , bjerkstubben er ett syn med blomsten som henger ned.

    God helg , Maritklem.

    SvaraRadera
  21. Härlig tolkning...skoj med skrift upp och ner....!!!

    Trevlig helg...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  22. Du är klurig du!!! Uppochnervända texten var fiffig.
    En skön hösthelg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  23. Bra tolkning :) hoppas du hinner njuta av blommorna innan frosten Kram Suss

    SvaraRadera
  24. En bra tolkning på denna fredags tema.

    SvaraRadera
  25. Hur lyckades du skriva upp och ner..?

    SvaraRadera
  26. Det finns många tolkningar på det här temat /Hälsningar Carita

    SvaraRadera
  27. Jätte bra tolkat. Törnrosas kjortel vill jag så gärna prova på.

    Kram och fin hösthelg till dig med.

    Kram

    SvaraRadera
  28. Hi hi, slutklämmen var extra skoj :-) Men så fin din Kjortel är i höstfärg. Brukar du spara den över vintern ? Den går ju bra att övervintra inne eller i svalt utrymme eftersom den är perenn men inte frosttålig. Ha en skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  29. Den som ändå hade en sån fin stubbe! Och jag ville fråga som alla andra, hur i all världen bar du dig åt för att skriva uppochner? Vände du på datorn eller? Klurigt var det ju i alla fall./Titti

    SvaraRadera
  30. Här var det upp och ner! Roligt tema!
    Jag hoppas att gentianorna hinner slå ut, de har ju så härlig blå färg!

    Ha en skön helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  31. jisses vilka fina bilder å va fin din blogg e :)
    å missa nu inte......

    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter......
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  32. Så fin din Törnrosas kjortel är, en sådan måste vi skaffa nästa år tror jag.
    Kul att du skrivit upp och ned!
    Ps jag har den blå klockviolbusken inomhus nu, den gillar inte det, utan fäller de gamla bladen. Skall jag bara låta den vara kvar som krukväxt inne, ta nya skott, eller bära ned den i den mörka och svala potatiskällaren?
    Jag vill ju inte förlora denna växt jag fått av dig, tacksam för råd.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  33. Hej Gunilla!
    Brukar du övervintra Törnrosan? Jag har en - inte lika stor - men jag funderar på om det går att övervintra den på ngt sätt...Min Gentiana fick däremot skam en kall natt då även dahliorna fick sin final.
    Jag önskar dig en trevlig vecka!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  34. Vilka fina gentianor du har och tänk att det finns i den ljusa färgen, jag är alldeles tagen. Hoppas vi får se dom utslagna också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  35. Älskar Gentiania, hoppas den hinner slå ut! Din törnrosas kjortel var ju jättefin m höstfärger!
    Ha det bra!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  36. har inte varit här på ett tag, men du har fortfarande
    lika vackert. Ändå är vi så långt fram i oktober.
    trevlig helg önskar jag Dig och din fina blogg.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62