8 oktober 2012

Den dubbla.

Jag köpte små lökar av dubbel tigerlilja och nu har den äntligen visat sina blommor. 
Jag köpte på tradera fem lökar och de första som blommade blev enkla så jag trodde att det inte skulle bli de jag hade köpt men så kom det ändå dubbla riktigt fina. 
De hade flera knoppar på samma stängel men den rika nederbörden  har förstört knopparna så har förstörts..
Så nu har jag både enkla och dubbla.
Vad den dubbla kallas vet jag inte.
Den enkla Lilium lancifolium 
Den dubbla visste Berit namnet på. Lilium lancifolium flore pleno.


Ett grått ock trist väder har vi men det känns ändå riktigt bra för jag jobbar nu på ett nytt daghem ett par km från där jag bor så tiden går ganska snabbt trots långa dagar.
Min första dag var i dag.
Jag är inte på det daghem där jag började jobba i augusti.

Ha det gott 

Höstliga kramar

Gunilla

11 kommentarer :

  1. Och huset du har i headern, det var det finaste jag nånsin sett! Är det ert fantastiska hus eller är det en bod? Så vackert så vackert, jag blir ordlös!

    Tigerliljan var ju underbar och kl att den dubbla kom fram! Här blommar nästan ingenting längre.

    Och jag har ju hört att det varit knasigt väder norrut och så har det ju varit här också men dom sista dagarna har vi haft riktigt fint. Fast nu börjar det ändra på sig!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Dubbel lilja har jag aldrig sett. Varför fick du byta daghem?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Fina liljor, dubbla har inte jag sett tidigare, men det kommer visst nytt hela tiden.
    Ja, huvaliga vilket väder också vi har haft, men skonats från översvämningar som dock förekommit på annat håll.
    Ha det gott!
    Kram/Bea

    SvaraRadera
  4. Vacker lilja....hoppas att allt går bra på det nya stället....!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Den dubbla heter Lilium lancifolium 'flore pleno',snygg är den!!!
    Hoppas du trivs på nya stället!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Men tack för att du visade dina fina liljor! Härliga och vackra.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  7. Tänk att du har liljor, som blommar i oktober! Här är allting utblommat, utom litet rosor!
    Kul att du trivs på ditt nya dagis!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Vacker lilja..det är något speciellt med liljor ! Lycka till på nya dagiset :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Gunilla!
    Först ... vilken underbar header!! Fantastisk höstbild!
    Jo, vi har väl ungefär samma väder här, andra sidan Kvarken ;O)
    Jättefin lilja !!
    Lycka till i nya jobbet!
    NJUT av dagen som är!
    KRAM Vivan

    SvaraRadera
  10. Men du menar väl inte att Liljan blommar nu.. ina är nerklippta för längesen..
    Jag kan inte se mig mätt på din helt underbara header.. Helt ljuvlig..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Fina liljor men blommar dom så sent. Våra har blommat och vissnat ner för länge sedan/ Hälsningar Carita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62