2 oktober 2012

Tre stadier.

Klockrankan blommar otroligt mycket än.Knopp, blomma och frökapsel.
En fantastisk klättrare som jag verkligen vill ha i trädgården även nästa sommar.
Jag vaktar frökapseln som syns mitt i bilden, jag skall försöka ge mig till tåls så att den blir mera mogen innan jag tar in den så kanske några frön mognar .


Nu har en ny månad gjort sitt intåg i hösten. Oktober.
Vädret är väl lite si och så ,ömsom sol och regn. 
Än har inte frosten gett sig till känna men den ligger och lurar.
Träden har börjat tappa sina löv ,jag tycker att det går riktigt snabbt i år.

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan.

Höstkram

Gunilla





frosten tagit växterna utan de vissnar ner 

15 kommentarer :

  1. Klockrankan är jättefin. Å en sådan klättrare. Hade ingen i år. Ångrar mig nu :-) WOW vilket härligt rött klättervin du har!!!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Oj, så din Klockranka du utomhus! Jag har min inomhus (som jag visat) för att efter flertal försök blev den ett förkrympt ex på utsidan, men nu undrar ja gom du har den planterad i jord eller kruka?
    Trevlig kväll /bea

    SvaraRadera
  3. Vilket vildvin som pryder hos dig...!!!
    Klockranka har ej testats men det noteras...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. vilket härligt vildvin rött o grant ,klockranka vackert ,kram nette

    SvaraRadera
  5. Vilket fantastiskt vildvin du har, som jag drömt om att få det så även här, men 'icke sa nicke'.
    Klockrankan verkar spännande, hoppas att du hinner få frön före frosten slår till.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  6. Klockrankan är verkligen fin!
    Men visst är det oktober och inte september...
    Höstkramar, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligt vis Monica jag tycker tiden bara rinner iväg. Tack för att du sa till. Nu är det ändrat:o)

      Radera
  7. Jag har aldrig lyckats att få den att blomma trots förkultivering. Vad är knepet?

    SvaraRadera
  8. Klockranka har jag läst om i flera bloggar den senaste tiden. Verkligen jättefin!

    SvaraRadera
  9. Hej

    Vad lustigt. Precis vad jag konstaterade igår. Den är en ny favorit för mig. Gjorde en bukett på de sista blommorna igår.
    Hurra för klockrankan.
    Allt gott
    annika

    SvaraRadera
  10. HAr aldrig haft klockranka. Skönt att det finns mer att "upptäcka"....
    HA det bra :)

    SvaraRadera
  11. Jösses sååå vacker header du har!
    Vildvinet är helt fantastiskt!

    En sommar utan Klockranka går absolut inte, det är ett måste :=)

    Fint att frön har kommit fram. Håller tummarna för att något ska gro.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. For en Villvin du har, jeg blir rent misunnelig!
    Lenge siden jeg var her , men håper det blir oftere nå som høsten er her og helsen er blitt bedre! Klem!

    SvaraRadera
  13. Oh så fin den nya headern är,underbart vackert-Gick in och tittade på din fina bild oxå horizont.
    Det är en fröjd att titta in hos Dig,Du har så mycket vackert Dig.Tack för Du bjuder in oss.
    kramar från mig

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62