4 november 2012






.
En pense och en liten primula blommar fortfarande men nu tror jag att det är slut för denna säsong.
Träd och buskar har nätats in så haren får söka matnågon annan stans-

Allt är nedklippt som jag hade tänkt och lite nya projekt har börjat ta form. 
Det är så roligt att göra något nytt när det är slut jobbat bland blommor och blad. 


Nu har jag något att fundera över i vinter ,kanske skissa på ideerna. Vi får se vad det blir. 
Jag måste gulla med mannen i huset också:o) 
Det behövs lite snickring och svetsning.Det är jag dålig på.

Helgen har varit riktigt fin. Fint väder. Soligt och några plusgrader.

Vi har så smått börjat förbereda stugan för vintern, det känns lite vemodigt  .

Men snart är vi igång igen med odlandet.:o)

Välkommen alla nya följare jag blir fantastiskt glad över att du hittat hit och vill fortsätta kika in hos mig.

Tack även för att du vill lämna en hälsning till mig det gläder mig mycket.

Ha en riktigt fin start på November månad .

Kramen
Gunilla

13 kommentarer :

  1. En del växter är verkligen envisa :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite sorgligt att allt bara tar slut så där när det knappt varit nån sommar alls. Håller alla tummar jag kan för att det blir en fin sommar nästa gång den kommer.
    Ha en bra vecka!
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder speciellt den sista.
    Om du vill så får du gärna hjälpa mig att göra nånot fint av min trädgård.

    Kram Magdalena

    SvaraRadera
  4. oj så det blommar fortfarande lite hos dig, Så gulliga bilder.
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Planläggning är ju minst lika kul som å komma igång med det hela. Du får gulla gott med gubben, som tur är är det säsong för god mat och bakning också. Ja tänk att det fortfarande går att hitta en och annan blomma. Nu är jag nästan färdig så snart hälsar jag snön välkommen tillbaka.
    Ha det fint :)

    SvaraRadera
  6. Just det, nät runt det finaste vore ju ingen dum idé. Härlig sista (?) trädgårdsrapport från dig, för den här säsongen. Ska bli kul att se vad du hittar på.

    SvaraRadera
  7. Man blir glasd för allt som blommar nu, hur litet det än är......
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  8. Ja nu är det nästa säsong som gäller, en primula blommar hos mig också.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så kul med lite blommor nu:) Jag har faktiskt inte varit ut och kolat om nått blommar. Kul med lite vinterprojekt...ska bli kul att se vad , till våren:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  10. Oj, har du penséer, som blommar än? Är det små självsådda plantor? För mina, som jag hade i kruka på terrassen, är utblommade för länge sedan!
    Kul med nya projekt! Men visst är det så, att man behöver ha "gubben" med på ens idéer!
    Ha en fin ny vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  11. Är bara inne och tittar har inget att jämföra
    med , det är för kallt på min inglasade balkong.
    Men det skall dit tall och gran så det bliver lite växter hos mig med.
    tack för din underbara blogg.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  12. Tänk att de blommar så här sent på året :) helt otroligt :) Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Jag har lite blommande violer... Det är en liten sorglig syn tycker jag när vårblommor börjar blomma så här års! Jag tänker alltid att snön och kylan tar kål på dem och att de ska vänta till våren. Å andra sidan brukar de alltid överleva ändå :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62