8 november 2012

Blommig Fredag

 Här har jag stora drömmar, en ny pion har jag köpt "Callies Memory" en itoh hybrid. Hoppas att den vill trivas hos mig och blomma riktigt mycket.
En gammal rabatt som är omgrävd och utökad  i höst. 
Ett antal nya hostor och några nya trillium har fått flytta in bland Lunddockor, Tolvgudablommor några Filigranbräckor och lite annat smått ock gott av lundväxter. 
Den hoppas jag blir en riktig drömrabatt nästa år.

Temat denna vecka är "Drömmar" i Blommig Fredag.

Nu får jag fortsätta att drömma om nästa sommar och allt som förhoppningsvis har klarat vintern.

HÄR kan du kika in och se vilka drömmar andra deltagare har.


Ha en riktigt fin helg

Kram
Gunilla

39 kommentarer :

  1. Så fint det kommer att bli och så kul det är att läsa om andras drömmar.
    Ha en fin helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du drömmer om denna vackra pion.
    När du beskriver rabatten så får du även mig att drömma om en sådan.
    Hoppas att din fredag blir toppen.

    SvaraRadera
  3. Ah, så vacker och vilken fin rabatt! Ser helt underbar ut.
    Ha en underbar fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Din drömrabatt kommer att bli en DRÖMRABATT till våren & sommaren!
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  5. jag hoppas dina drömmar blir sanna för den pionen gick inte av för hackor:) Att rabatten blir underbar det "ser" jag med de ingredienserna.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  6. Vilken ljuvlig rabatt det blir! Och härlig att drömma om så länge:)
    Ha en go' helg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna för att din dröm om att Pionen ska trivas slår in.
    Men det tror jag nog att den gör :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Den pionen är ju verkligen en dröm. Så himla vacker! Och jag tror att din nya rabatt kommer att bli en riktig drömrabatt.

    Fortsätt drömma och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Ja, visst är det spännande med nya eller omgjorda rabatter! Det är ju lite svårt ibland att veta hur det blir men drömma kan man ju. Och blir det inte bra så är det ju bara att flytta på blommorna. Och en sådan vacker pion! Har inte sett sådan färg tidigare.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Din nya rabatt blir nog riktigt fin och pionen ... ja den är ljuvlig!

    SvaraRadera
  11. Din trädgård ser ju redan ut som en dröm i mina ögon. Med den nya rabatten kommer den bli ännu mer fantastisk :)

    SvaraRadera
  12. Åh, lunddocka skulle jag verkligen vilja lyckas med någon gång. Rabatten ser ut att kunna bli riktigt smaskig! :-)

    SvaraRadera
  13. Trillium har jag försökt med många gånger utan att lyckas, men jag satte två nya nu i höst, så jag hoppas...
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  14. Åh du så vacker den var, pionen. Rabatten låter också fin, vad härligt att ha grovjobbet gjort till våren och bara vänta på att det ska komma upp. Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  15. Det var en vakker peon! Jeg har ikke kjøpt disse itoh peonene, for jeg har ikke trodd at de ville trives i min hage. Det blir helt sikkert kjempefint i hagen din når den blomstrer! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar pion och din rabatt kommer verkligen bli en drömrabatt!

    SvaraRadera
  17. Den Pionen har sådan färgställning som jag skulle falla för :) Snyggt stekt du har bak i högra hörnet på bilden ....
    Tjingeling

    SvaraRadera
  18. Låter som en DRÖM...vet att pionen kommer att trivas under din vårdande hand...=)
    Trevlig Helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  19. Den er flott og du lykkes sikkert med den,,det kjenner jeg på meg he he,,
    God helg fra Marit.

    SvaraRadera
  20. Det måste bara bli jättefint med dom växterna tillsammans!
    Ha en bra helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  21. Det är härligt att göra om och nytt..plantera nya växter och längta efter att de blommar och bildar en gemensam skönhet...ibland blir det som i drömmarna och ibland inte riktigt som man drömt men då hoppas man alltid på nästa sommar och drömmer vidare... ;)

    SvaraRadera
  22. Oh vad man drömmer om den kommande sommaren med att få se hur det blev med allt man planterat :) Kram Suss

    SvaraRadera
  23. Det er så deilig å kunne drømme! Det blir helt sikkert fint hos deg til sommeren!

    Du er hjertelig velkommen til å delta på min fotoutfordring i helgen! Klem Vivi

    SvaraRadera
  24. Jag har också drömmar om hur det ska bli nästa år, sånt som man har förberett men inte sett resultatet av, det är spännande :-)
    Ha en fin helg.
    /Liv

    SvaraRadera
  25. Vilken drömpion! och drömrabatten låter helt underbar.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  26. Vilken pion! Nu har jag också nya drömmar.
    Allt gott till dig
    Annika

    SvaraRadera
  27. Din rabatt låter verkligen som en drömrabatt i mina öron:)Vill gärna se den i fullblom.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  28. Pionen! Vilken goding!!!Finns INTE hos mig...Som Annika C skriver lite längre upp i kommentarerna - det blir en ny dröm!
    Ha en skön helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  29. Hej Gunilla,
    lycka till med pionen och nya rabatten! Finns många drömmar i den egna trädgården.
    Kram

    SvaraRadera
  30. Tak for besøget min blog. Det er lang tid side jeg kigget i din blog.
    Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  31. Din rabatt kommer att bli fantastisk. Jag hoppas att din pion ska blomma riktigt vackert i sommar!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  32. Fin rabatt och en underbart fin pion du köpt.

    Kram

    SvaraRadera
  33. Det kommer att bli en kanonrabatt! Alltid svårt att få till en snygg "kant" på en upphöjd rabatt men jag gillar din lösning!
    Förstår att det kan vara knepigt med pioner på dina breddgrader men lycka till med den här skönheten!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  34. Tror också att din rabatt kommer att bli fin. Vill även berömma din stora headerbild, den är ju helt underbar med det röda som klänger över allting.
    kram

    SvaraRadera
  35. hej!

    Vilken mysig blogg du har :)

    Skulle bli jätteglad om du ville kika in på min pysselblogg och
    kanske lämna en liten kommentar!

    Ha en bra dag :)

    Mvh// Martina

    SvaraRadera
  36. Den där pionen är riktigt snygg, har sett den många gånger på tradera. Hoppas den blir stor och vacker!

    Kram

    SvaraRadera
  37. Heisann!

    Lykke til med drømrabatten.... og pus spisser ørene her ved siden av meg... hvor kom all fuglesangen fra ????

    SvaraRadera
  38. Den rabatten kommer att bli såå fin bland allt det andra fina hos dig..

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62