16 november 2012

Blommig Fredag


Veckans Blommig Fredags tema är ´"Ljusglimtar".

Då kom jag att tänka på något som jag tycker är ljusglimtar i min vardag är när det kommer fröer från bloggvänner.

Helen är fantastiskt givmild ,jag gick in på hennes hemsida och valde några frösorter och de skickade hon till mig.

Nu är de sådda i krukor som jag ställer ut i väntan på våren.

Välkommen alla nya följare jag är så glad att just du hittade hit till min blogg och att du vill komma igen.

Här kan du titta in och se flera ljusglimtar.

Trevlig Helg

Kramen

Gunilla

42 kommentarer :

  1. Hej Gunilla, jag kan bara hålla med dig om bloggvärldens ljusglimtar, och just Helen lyser och glimmar ordentligt med sin givmildhet.
    Men även från andra bloggare är givmildheten stor, minns ännu med glädje ett paket som kom på posten från Norrskenets trädgård.
    Så även du Gunilla hör till bloggvärldens ljusglimtar.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Det är det som är så kul med bloggandet...att kunna få och ge goda råd, erfarenheter, växter och fröer och vänskap. Fast man kanske aldrig någonsin träffas irl

    Veronica

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med dig. Utan denna givmildhet skulle här varit väldigt mycket gräsmatteyta!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Härliga ljusglimtar. Jag har ett par påsar jag också tänkte så nu, om jag bara hinner någon dag.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  5. Så flotte lysglimter! Du har virkelig vært heldig som har fått så mange frøposer! Lykke til med spiringen :-)
    God helg!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med fröer :)

    Jag har lagt ut en av mina jultegelpannor nu! Säg gärna vad du tycker :)

    Pysselkram

    SvaraRadera
  7. Nya fröer som man får så det är en fin glimt av vår ljus.MVH

    SvaraRadera
  8. Vilken fin ljusglimt av en riktig ängel...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Härligt med nya frön från givmilda bloggvänner:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  10. En riktig ljusglimt...bloggpost och fröer.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Visst är det så. Det är underbart med alla bloggvänner man fått som man kan byta frön med. Små bruna kuvert, det är ljusglimtar det.

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  12. Det låter som riktig ljusglimt, dessutom så klarar du ju få plantor av frö också. Vad blir det för fint av dessa?
    Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  13. Trädgårdsfolk är trevliga! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  14. Ja, håller med ovanstående, trädgårdsfolk är trevliga. Och snälla :-) Fröer på posten är så kul att få, och på något sätt är det mycket roligare att så ett frö som man har fått av någon än ett som är köpt från en fröfirma.
    Ha en trevlig helg!
    /Liv

    SvaraRadera
  15. Visst finns det mycket härligt här i bloggvärlden, jag är så glad att jag började blogga en gång i tiden, och fram för allt är jag så glad över att det är en sån positiv atmosfär i trädgårdsbloggvärlden. Hoppas dina frön gror riktigt frikostigt. Ha en fin fin fredag kväll/Gela

    SvaraRadera
  16. Kul med bloggvänner, trädgårdsentusiaster delar oftast gärna med sig av det som växer i deras trädgårdar.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  17. Vilka härliga ljusglimtar i novembermörkret att få frön med posten. Det lyser verkligen upp tillvaron. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  18. Härligt att få fröer och skott från bloggkompisar!
    Ha en härlig helg och hoppas det gror i krukorna!

    Kram

    SvaraRadera
  19. Jag håller verkligen med dig om att det är fina ljusglimtar när det kommer frön från bloggvänner.
    Ha en skön helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  20. Ja men visst är det härligt med små paket på posten som innehåller hemligheter och ljusglimtar! Ha det gott!

    SvaraRadera
  21. mysigt med fröpåsar.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  22. Åh så roligt att få sån post. Verkligen en ljusglimt nu i mörkret. :)

    Trevlig helg!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  23. Vilket fint inlägg, med så passande tolkning! Ha en härlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  24. Ja bloggvänner ger många fina ljusglimtar:)
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  25. Fröer från vänner blir till extra värdefulla växter!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  26. Vad spännande det är med fröer! Jag lovat mig själv (och familjen) att ta det lugnt med fröer nästa säsong..........vi får se hur det går. Just nu har jag verkligen ingen lust. Årets resultat blev inget vidare, men jag misstänker att vädret hade stor skuld i det. Lycka till med din frösådd! /Anette

    SvaraRadera
  27. Håller med... fick klematisfrö häromdagen, så roligt.
    Kram

    SvaraRadera
  28. Ja, det är ju helt underbart vad glad man blir av sådana gåvor! Lycka till med sådden och trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  29. Bloggare och trädgårdsbloggare är väldigt generösa, både med beröm och konkreta saker. En härlig gemenskap! Och så roligt att så något som man har fått, inte alls samma att köpa en färdig planta.
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  30. Ja fröer och vänner är ju verkligen ljusglimtar!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  31. Åh, jag önskar jag kunde bli bättre på att så själv. Men jag är för bekväm av mig, går och handlar på plantskolan i stället när det fattas något i rabatten.

    Tack för kommentar hos mig och jag önskar dig en fin fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  32. Så sant ,frø er jo mange lysglimt på en gang - når de kommer fra venner, når de spirer , når knoppene kommer og når de endelig blomstrer.

    Takk for koselig kommentar og ha en super helg.

    SvaraRadera
  33. Men du! Vilken fantastisk header-bild du har. Snacka om färgsprakande!

    Önskar dig en härlig kväll!
    Tamara

    SvaraRadera
  34. Åjaa..herlig lysglimt!
    Det er så koselig med frøbytte..og bloggvenner deler flittig:)
    God søndag:))

    SvaraRadera
  35. Ja det är fina ljusglimtar när man får hälsningar av goa bloggvänner :-) Ha en fin vecka !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  36. Det blir liksom en person bakom plantan som kommer fram ur fröet...
    Ha det!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  37. Jaaa, bloggvänner är sannerligen fina ljusglimtar i vardagen:) Fint sagt!
    Kram!

    SvaraRadera
  38. Roligt att kunna få bidra med en ljusglimt i tillvaron :=)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  39. Härligt när det kommer så fina paket :)
    Spännande det blir till våren :)

    Önskar dig en fin vecka ;)
    Kram

    SvaraRadera
  40. Tack för att ni komm och delade min dag med mig.
    Kram magdalena

    SvaraRadera
  41. DET kallar jag ljusglimtar! Paket i alla former är helt kalas coh innehåller de sen fröer så blir det dubbelt så bra :)
    Lycka till med sådderna!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62