30 november 2012

Blommig Fredag


Denna Blommig Fredags tema är 1:a Advent.

Då börjar jag ställa fram ljusen . 
Jag gjorde förra året lite pyntade blockljus. 
( Jag har visat tidigare. )
Det är  kanske några som håller på med lite advents pyssel.
Så jag tänkte att lite inspiration kanske behövs:o)

Detta behövs:
Blockljus av valfri storlek.
Servetter med motiv.
Bakplåts papper 
Strykjärn.

Dela servetten så att det endast är det lager som har motiv på.
Klipp ut det du vill ha på ljuset.
Lägg motivet på ljuset och lägg över bakplåts papper.
Stryk fast motivet.
Värmen får inte vara för hög så att ljuset smälter runt motivet.

Riktigt dekorativa ljus kan man göra låt fantasin flöda.
Inte enbart jul motiv utan ljus har man ju året runt.

Lycka till.

HÄR kan du kika in och se hur andra deltagare tolkar 1:a Advent.

Ha en riktigt fin 1:a Advents Helg.

Kramen
Gunilla


35 kommentarer :

  1. Vilket toppen tips...pyssel och mys hör till första advent...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Fiffigt och fint!
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig en fin 1:a advent.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina ljus du gjort!
    Ha en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Fiffigt och så enkelt (verkar det som iaf)!
    Juliga & fina blev ljusen.
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  6. Kul tips, verkar inte vara för svårt heller. Kraam Pia

    SvaraRadera
  7. Det är ett fiffigt pyssel och fint blir det!!
    Ha en underbar Adventshelg!!!

    SvaraRadera
  8. Så kul grej. den får jag nog använda mig av.
    Så fina du gjort.
    Ha en fin advent med alla ljusen!
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Jätte fint...har tänkt testa att göra så men tror att jag sett nåt annat tillvägagång sätt . Det här verkar enkelt.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilket jättebra adventstips. Det ska jag nog minsann ta och pröva. Servetter med julmotiv har jag flera stycken olika.

    Önskar dig en fin första advent!

    SvaraRadera
  11. Vilka fina ljus du har gjort. Kul att du är med i min utlottning
    Ha en mysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Det var ev flott ide å pynte på egne lys. De ble kjemepfine!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  13. Det var ett fint pysseltips. Det får jag ta med till mina Guldkorn (studiecirkel där vi pysslar mm). Har gjort decoupage förut med lim och servett på ljusen, men den här idén var ju smartare. Ha en härlig adventshelg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  14. Så flink du är som pysslar, jag tror jag är den enda som inte tänkt på advent och jul ännu.. men det kommer, kanske blir det ljus :)

    SvaraRadera
  15. Jättefint! Det börjar väl inte brinna i servetten, hoppas jag?
    Ha en fin första advent!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  16. Vackert pysseltips! Ljus får man inte för mycket av : )
    /Cika

    SvaraRadera
  17. Ha en fin adventshelg!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  18. Kul idé! Gillar ju katterna mest ... :-)

    SvaraRadera
  19. Pysseltips är alltid välkommet, tack.
    Ha en skön helg,
    Vivian

    SvaraRadera
  20. Tyvärr är jag inte så pysslig...
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Vilket kul pyssel.
    Ha en bra adventshelg :)

    SvaraRadera
  22. Kul ide att pynta sina egna ljus!
    Ha en fin adventshelg!

    SvaraRadera
  23. Tack för ett trevligt julpyssel!

    Ha en härlig första advent...Kram

    SvaraRadera
  24. Kaunis jouluinen valo. Hauskaa Adventti viikonloppua:)

    SvaraRadera
  25. Åååh, så koselig! Du bringer frem julestemingen i meg:) Ha en trivelig adventshelg!

    SvaraRadera
  26. Så fin ljus du gör! Kanske något vi kan göra när barnbarnen kommer hit. Det är väl bäst att jag sköter strykjärnet förstås!
    Ha en skön första adventshelg!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  27. Vilket gulligt ljus du har gjort! Det var ett fint tips. Ha en fin advent,
    Carina

    SvaraRadera
  28. Så himla bra grej! hade ingen aning om att man kunde göra så men nu vet jag och Oj Oj vad inspirerad jag blev!

    Tack för tipset :)

    Kram

    SvaraRadera
  29. Men vilket superbra tips!
    Kommer att ta efter den idén :=)

    Trevlig 1:a Advent!

    SvaraRadera
  30. Jättefint tips! Tackar för den. :)

    Önskar dig en fin 1a advent!
    Kramen Ina

    SvaraRadera
  31. Det är alltid fint med egenhändigt gjorda saker. Ha en bra 1:a advent/Carita

    SvaraRadera
  32. Så fint du har gjort Kram Suss

    SvaraRadera
  33. Så fint du har gjort. Jag har inte plockat fram ett endaste dugg ännu, jag har liksom missat att det är adventshelg nu, men nu när jag läser bloggar har jag blivit helt på det klara med att det är där vi befinner oss. Får ta ett tag i morgon!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  34. Kul idé och fint blir det.
    Fortsatt trevlig helg.
    Birgitta

    SvaraRadera
  35. Tack för tipset, barnbarnen kanske tänder (!) på idén...
    Fantastisk oktoberbild i headern!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62