7 december 2012

liten blomma Blommig Fredag

Denna  veckas tema hos Blommig Fredag är Min trädgård, mina drömmars trädgård.
Och jag tycker verkligen om vår trädgård ute på vårt sommarställe. 
Den blir aldrig klar. Alltid kommer det nya ideer och infall som jag försöker att förverkliga. 
Fast det är många tankar som jag får inse att det går inte att förverkliga men det är ju tjusningen med trädgård. 
En fantastiskt rolig hobby som ger en inre tillfredställelse och avkoppling.

Jag tycker att du skall kika in hos Pilgrim "Bland rosor och Bladlöss. Och få se flera Trädgårdsdrömmar.

Trevlig Helg

Kramen 
Gunilla

31 kommentarer :

  1. Oh. alla dessa vackra bilder från din trädgård den är ju helt ljuvlig. Förstår att du tycker om det du ser varje gång du kommer dit.
    ha en härlig fredags kväll och en fin andra advent.
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar trädgård du visar upp...tack för att jag fick kika in...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Åhh härliga bilder, den översta är helt ljuvlig!

    Kram ulrika

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder på en fin trädgård!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Jättefint hos dig!!
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Det skulle ju vara för trist om trädgården blev färdig, eller hur.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder du visar - särskilt den första!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Underbart hos dig. Första bilden var fantastiskt vacker. En gärdesgård står högt på min önskelista, det är så fint. Ha en skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  9. Precis. Ibland är det faktiskt skönt med lite omöjliga drömmar - också. Så fina, somriga bilder. Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder, jag förstår att du trivs där.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  11. Din trädgård är verkligen som en dröm... Och jag blir inte riktigt klok på hur du gör dina fina animationer!? Och hur i hela världen kan pilen bli en ros ? :o

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  12. thanks for sharing..

    SvaraRadera
  13. Underbar trädgård!!Och en supersöt pekare har du skaffat också:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  14. Dina bilder från den ljuvliga trädgården förvärrar min sommarlängtan! Hos oss ser det ut ungefär som på din header!
    Önskar dig en skön helg!/Laila

    SvaraRadera
  15. Så flotte bilder fra din hage! Jeg lengter ekstra mye etter våren når jeg ser dine bilder! Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  16. Du har en fin och innehållsrik trädgård, jag tycker det är som en drö varje gång jag kikar inom :)

    SvaraRadera
  17. For en praktfull hage du har! Gjerdet i din banner i bloggen er bare helt fantastisk. Ekte skigard som vi kaller det i Norge. Historie, håndtverk og sjel!

    SvaraRadera
  18. Ljuvligt lummigt hos dig! Dammområdet ser fanatsiskt ut ....
    Tjingeling

    SvaraRadera
  19. Vilka härliga bilder från din vackra trädgård! Förstår att du trivs där.
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  20. Jag är stum ... din trädgård är bara så underbar! Och en trädgård ska aldrig bli klar, vad skulle man göra då :)

    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  21. Din trädgård är en av de absolut finaste jag har sett!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  22. Hej Gunilla!
    En helt fantastisk trädgård som du visar upp med fina foton!
    Jag önskar dig en fortsatt trevlig helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  23. Ja, det är ideérna och komromisserna som är en del av tjusningen ibland. Snyggt.
    Ha en alldeles, alldeles underbar helg
    Vivian

    SvaraRadera
  24. Skriver under på varenda ord som du skriver :-)
    Ha en härlig 2:a advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  25. Ett fint ställe att komma till, både sommar som vinter ser det ut som.

    SvaraRadera
  26. Du har en fantastisk vacker trädgård.
    Men visst måste man få drömma, både om realistiska och orealistiska planer :=)

    Ang. Nysrot så blir den svarta och vita ca. 100-120cm. hög.
    Du får hålla kolla på Spezialplats hemsida så du ser då webbutiken öppnar. Tror att Jättenysroten kommer att bli en storsäljare som snabbt tar slut i lagret. Men först till kvarn.... Håller tummarna för att du ska få en till din trädgård.

    Trevlig 2:dra Advent!

    SvaraRadera
  27. Så himla, himla fint! Staketet med slanorna var helt i min smak. Och den frodiga planteringen i första bilden. Underbart!
    Ha en finfin adventskväll!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  28. Tänk att få sitta på den fina bänken och titta ut över dammen och den frodiga grönskan! Härligt!!! Fin design på din blogg också! Gillade det där med muspekaren som ser ut som en ros...läckert!/Titti

    SvaraRadera
  29. Vackert, vackert!
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  30. Ja det är väl tjusningen...varje gång man lyckas blir man extra glad. Fint har du iallafall:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62