19 januari 2013

Än så är det vinter

 Cykeln verkar inte så inbjudande. Den väntar på varmare väder och blomster.
Harspår, snötyngda grenar och dekorativa fröställningar det får man njuta av nu ute i trädgården.

Ljusare tycker jag att det har börjat bli ute så jag ser verkligen framåt.

Efter en riktigt kall natt mot Fredagen och hela dagen Minus 27 grader så var det riktigt varmt idag :o) Noll grader. 

Men troligtvis så kommer kylan tillbaka nästa vecka ,  fast det är vi ju vana vid ;o)

Önskar dig en riktigt trevlig helg.

Varma kramar

Gunilla.

15 kommentarer :

  1. Vackert har ni det med all snö! Och vi har minus 11 grader mitt på dan, lite bakvända världen!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  2. Men fy så kallt. Men det är så vackert i vinterlandskapet. Idag var jag tvungen att gå en sväng för att få lite luft. Har bara gråtit idag, saknar min hund så mycket.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj, uppochnervänt! Här har det varit 17 minus hela dagen och nu blir det ännu kallare.... Brrrrr!

    SvaraRadera
  4. HÄr har vi också vinter.
    Ha en fin kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. här har vi haft -19 grader idag och sol ,fantastiskt funt ute i naturen
    Ha en riktigt skön lördagkväll

    SvaraRadera
  6. Fina vinterbilder men nu längtar jag till våren!

    SvaraRadera
  7. OJ, minus 27 grader! Jag tycker det räcker med våra minus10-15, vore mycket skönare med torrt och vår! Härlig cykel iaf, kanske en cykeltur, eller nej förresten, med blommor är bättre.
    Du verkar ha en sådan gran som jag har, men den vill mannen ta ner, jag är lite motsträvig, men om vi tar ner den får jag sätta en hel del annat istället, så kanske jag ger med mig....
    Ha en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, vädret ändrar sig mycket nu för tiden. Vackert i alla fall när vintern är ren och vit som hos dig.
    Ha en bra söndag/ Luna

    SvaraRadera
  9. Ja, det verkar som ni har haft varmast, eller man ska kanske säga minst kallt, uppe i Norrland idag! Vi har haft 4-5 minusgrader här allra längst i söder.
    Jag längtar verkligen till varmare väder!
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Det verkar som att vi bytt för ett kort tag, -18 grader här nere inatt. Men det är som det ska, det brukar alltid komma ett riktigt kall period vid denna tid.
    Visst känns det som att det blivit lite ljusare!
    Ha en fin söndag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  11. Vi har haft - 18 en natt som mest hittills. Det tycker jag är för kallt. Idag är det ca -4-5 grader och fint solsken, det är jättevackert just nu. Jag försöker planera vad jag skall göra inför vår och sommar för sedan kommer allt på en gång. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  12. Jag gnäller och piper över vår kyla (långt ifrån det du har) och all snö (inte heller i samma mängd). Tröstar mig med att det snart är vår. När det väl börjar töa går det fort! Och visst är det ljusare. Hopp om bättre tider alltså :)

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  13. Jo än är det vinter, här är -5 det räcker:)
    Jag vill ha vår :)
    Kul att du gillade den nya duken :)
    Ha en fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  14. Lite väl kallt även om det är vackert.
    vi håller termometern omkring 10 det räcker gott och väl.
    vackra bilder har du fått trotts kylan.
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  15. Du får ursäkta att jag springer så ofta,men man trivs hos Dig.
    Cykeln där vid trädet står
    minner ånyo om en härlig vår
    men just nu så är det mycket snö
    men allt försvinner när det blir tö

    kram till dig från poeten Hajan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62