13 januari 2013

Fortfarande kvar.


Jag   har inte gett upp bloggandet men av någon konstig anledning så har jag tyckt att jag inte har något att göra ett inlägg om.
Och tiden verkar inte räcka till. 

Väven fortskrider sakta och säkert.
Den första mattan skall bli 250 cm lång och 80 bred.

Jag tror att det blir bra men det ser jag inte förrän den är nedklippt. 
Det kommer att hinna bli vår innan väven är färdigvävd .
Jag varpade bara 6 meter men jag väver när andan faller på.
Ingen brådska .

Några frösådder är också gjorda. Detta år så blir det kanske bara 30 sorter. Jag har en hel del som står i odlingslådorna ute under snön. De som jag sådde förra vintern. Hoppas att de kommer att växa till sig bra i vår.

Kallt och soligt har det varit nu i några dagar men det känns riktigt skönt. Det påminner om kommande fina dagar.

Välkommen nya följare av min blogg, riktigt roligt att ni vill fortsätta kika in det blir jag glad för. Och lämna gärna ett avtryck så att jag kan titta in hos dig också.

Hoppas att allt är bra med dig.

Varma kramar

Gunilla


13 kommentarer :

  1. Haha, bara 30 sorter!!! Du är då för rolig!
    Jag undrar om jag ens kommer att så 3 sorter??? Fast det vet jag att det blir, men inte i sålådor utan direkt på friland....månne jag är lat???
    Kul att se dig här igen iaf.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ibland är det ju bara så att man inte bloggar så mycket under en period men sen är man igång igen. Önskar dig en rikgit fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  3. Så kan det kännas och det är inget konstigt med det. jag letade reda på lite fotovisningar. det är jätteroligt tycker jag. Min koloni har ju gått i ide kan man säga så jag måste hitta på nåt annat att skriva om.
    Ha en skön kväll.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så sanna de orden är ...
    Visst ska vi blogga när andan faller på,
    inget tvång, absolut inte!
    Och vilken fin matta du väver!!
    Spännande att få se den färdig!
    Vi börjar vävkursen igen efter juluppehället i morgon förmiddag!
    Jag har nog vävt "några centimeter" här emellan ...
    Önskar dig en fortsatt fin januarivecka!
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Håller med kommentaren om bara 30 sorter ;-) Jag brukar förvisso så en del men inte i sådan omfattning. Jag ska dessutom skära ner på fröerna ytterligare i år. Har blivit lite lat och skaffat fler perenner. Borde förstås så sådana...
    Härligt med en egenvävd matta. Det vore kul med bildbevis när den är klar!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  6. Ja, jag skrattar också åt BARA 30 sorter! Det hade jag inte fått plats med i min lilla trädgård...
    Visst är det svårare att hitta på saker att blogga om nu, än under växtsäsongen! Det blir inte så ofta för min del heller!
    Ha en fin, ny vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Det måste vara underbart uppe hos dig när solen börjar visa sig mer och mer! Trettio sorter, minsann! Ska bli intressant att se vilka som lyckas!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Tror du att det stannar med dom för dig:)
    Jag har samma problem just nu, tiden räcker inte till.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Jag ska inte heller så mycket i år, har jag tänkt. Men vi får se hur det går. Bloggtorka har jag också haft, men hoppas att komma igång lite mer regelbundet, nu när ljuset och längtan efter vår bli allt starkare.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  10. Det är nog så för oss alla. Stundtals har man ingen inspiration till bloggandet och då får bloggen vila ett tag.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Ja, jag säger som Black Iris, det går upp och det går ner. Och så glömmer man ta bilder och då blir det något man ska författa och så låser det sig lite grand.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Ja, det känns lite som bloggandet har avtagit en stund för att man har annat för sig. Tiden och orken räcker inte till allt.

    Vackert med hemvävda mattor och att väva är en trevlig sysselsättning vintertid.

    Jag kommer inte heller att fröså så många sorter i år eftersom det finns massor av sådde i kallbänkarna som ska tas hand om under våren.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  13. Kan det bero på att det är vinter :-))) Kul du snart är klar med mattan...tiden går fort och snart är det vår ! Ha det fint Gunilla, kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62