1 januari 2013

Sista och Första dagen

 Sista dagen på 2012 (Jag har skrivit fel datum på bilden)var vi ut till sommarstället och då såg det ut så här. 
Snön hade minskat en hel del det var plus 2 grader och det småregnade. Fortfarande har vi riktigt mycket snö, tung och blöt.
En koll att allt var som det skulle.



Nu har jag äntligen fått igång vävstolen efter ett långt uppehåll.

Denna vävstol har jag nyligen köpt (beg.)så det tog ett tag att få i ordning den.
Mattan skall vävas till köket ute på sommarstället.
Varpen är av obl. och svart mattvarp. Inslag trasor.


Nu gäller det bara att få färgerna att passa bra tillsammans och att det blir en matta som passar ihop med de färger som finns i köket. 
(Lite Carl Larsson stil har vi där.)


Jobbet börjar i morgon efter jul och nyårs ledigheten 
Nu ser jag framåt mot ljusare tider och att vårvintern kommer snabbt.

Önskar dig en riktigt fin start på det nya året.

Kramen

Gunilla

23 kommentarer :

  1. Oj så kul att väva!!Min vävstol står i mitt garage och jag har varit sugen att ta fram den länge men det har inte blivit,jag har en ny varp uppdragen på den men den är inte skedad än.
    Jag önskar dig ett suveränt nytt år med många glädjeämnen.

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på nyaste året! Åh, så kul det ser ut att väva! Gjorde det i mitt tidigare liv och saknar det, speciellt när jag ser din väv! Den blir fin, den mattan:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Så friska fin färger i din väv, kommer bli en matta du blir riktigt glad av. Så är det också så kul med något handarbete som innehåller färg nu på vintern när allt annt är vitt.
    Kos dig med väven :)

    SvaraRadera
  4. Hos mig finns inte en gnutta snö kvar. Jag tror din trasmatta kommer att bli jättefin, glöm inte att visa det färdiga resultatet.
    Jag vill önska dig ett fint 2013.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Beautiful colors in your rug, what a fun craft. I love your first photo too. I wish you and yours all the best in 2013, Happy Healthy New Years!

    SvaraRadera
  6. Vilken lycka att du fått igång vävsolen ! Mattan verkar bli hur fin som helst :) Själv har jag inte vävt på 5 år och tänker på det ganska ofta...kanske jag också kommer igång med något under 2013. Önskar dig ett riktigt gott nytt år med massor med spännande händelser både i vävstol och trädgård
    Stor kram Eva

    SvaraRadera
  7. Att det är plusgrader på nyårs uppe i norr hör till ovanligheterna. Hur många år har man inte stått ute och frusit i tunna festkläder! Även här nere brukar det vara minus, men vi hade 6 grader vid tolvslaget. Rekord! Konstigt men riktigt nice.
    Ha en god fortsättning på det nya året!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  8. Een heel goed en vooral gezond 2013 !!!.......

    Bedankt voor je liefde en vriendschap van het afgelopen jaar......

    Ik ben zo blij met je !!......

    Liefs van mij....xxx..



    ★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
    ┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
      ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
    ☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
    ☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆



    A very good and healthy 2013 !!!......

    Thank you for your love and friendship over the past year........

    I'm so happy with you !!..........

    Love from me....xxx...

    SvaraRadera
  9. En god fortsättning på det nya året!
    Så mycket snö ni har! Här finns inte en gnutta kvar, vi har flera plusgrader och så ska det tydligen förbli hela veckan!
    Man går och spanar lite efter vårtecken redan...
    Så fin din matta ser ut att bli!
    Ha det bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. God fortsättning och lycka till med vävandet.Det var länge sedan jag fick sluta och sålde min vävstol. Min sjukdom sade nej! det ser ialla fall bra ut din början.
    Ha det så gott.Vi har ingen snö, kanske inte ni heller snart.
    Snart kan vi gräva och plantera Jiiipiiii
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Åååh vad kul med vävning :) det är så fint med trasmattor. God fortsättning Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Vill bara önska god fortsättning på 2013!

    SvaraRadera
  13. God fortsättning!
    Hemvävda mattor blir alltid så fina. Ser ut att vara härliga färger.
    Här är snön borta och vi är i någonting mellan vinter och vår tycker jag.
    Trevlig kväll!!

    SvaraRadera
  14. Ha en riktigt god fortsättning du också!
    Ulrika

    SvaraRadera
  15. Som det ser ut redan tror jag din matta kommer att passa precis var som helst..
    Önskar dig en god fortsättning på det nya året

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  16. Oh, du kan väva! Så fint det ser ut, och det måste vara roligt! Jag har sett på ett par bloggar vävar och det verkar riktigt roligt, jag borde försöka, gå kurs kanske. Vackra färger du har valt, det osar redan Carl Larson om dom!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  17. Vill bara önska Dig ett riktigt bras 2013 med mycket
    knoppar och blommor på allt,jag hoppas på god tur för Dig.

    SvaraRadera
  18. Hej jag är tillbaka redan, det är så fint med rosen som
    sitter på pilen från musen. jättefint
    jag undrade vad jag gjort efter som den följde med mig
    jag hoppas det går lite fort med tö-vädret,sen får vi följa Dig igen hoppas jag.Matten bliver så snygg,lite avundsjuk är jag på köksmattor,jag har ju rullator så mina barn vill inte
    att jag har, då kanske jag trasslar in mig.De har nog rätt
    men Gud så vackert det är.
    kram/harriet

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig väv du har på gång där!
    Önskar dig en god fortsättning på nya året!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  20. Hej!
    God fortsättning! Vi får hoppas att det nya året bara för med sig goda och trevliga dagar.

    Vilken fin väv du har på gång! Det var faktiskt ett tag sen jag vävt, det kräver ju ett visst utrymme det oxå :)

    Ha det gott /bea

    SvaraRadera
  21. Godt Nytt År til deg Gunilla og takk for alle fine kommentarer på min blogg! Jeg er ikke veldig aktiv på bloggen for tiden,
    jeg fikk diagnosen MS like før Jul og har ikke ork og energi til blogging, Vi får ta dagene som de kommer og være glad hver dag man kan stå opp. Klemtil deg fra bestemor!

    SvaraRadera
  22. Kul att väva egna mattor så man får dem exakt som man vill! Ang. din kommentar hos mig så googlade jag på det och de är släkt och enligt den virtuella floran så kallas ibland Judaspenningar för Månviol :)

    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62