26 januari 2013

Vinterbilder.


 Vid en tur ut till sommarstället i eftermiddag så besökte vi även en plats där det finns en gammal lotsstation. Det är numera  endast sommarboende där.
En riktigt färgsprakande himmel vid solnedgången , minus 9 grader. Nu tycker jag att våren inte känns så långt borta.
Rododendron knopparna är riktigt gröna och fina ännu.
Bara de får vara ifred för alla små gnagare.

Detta är en Sissinghurts White.

Nu skall jag försöka förbereda för sommarblommorna som skall sås tidigt. Jag har en rejäl plats i förrådet som jag använder som såbord, med lysrör.

Slingerväxter , de får vänta för det blir lite svårt när de slingrar sig upp för blompinnarna och runt varandra.
Men klockrankan skall sättas i slutet- början av Februari för den blommar senare på sommaren hos mig. Och behöver komma igång. Kanske att den hinner få mogna frön. I fjol så lyckades det inte.

Jag ser att det tillkommit några nya följare av min blogg och de vill jag hälsa varmt välkomna.  Så roligt att just du har hittat hit och vill följa mig.

Det har blivit lite glest med inlägg, jag hoppas att jag skall få lite mera att skriva om framöver.

Önskar dig en riktigt Trevlig Helg.

Varma kramar

Gunilla

13 kommentarer :

  1. visst är det så att det kan tryta med ideérna. Jag tar lite fotovisningar när jag inte har nåt annat. Här är ju kolonin stängd ännu ett tag. men skall dit imorgon och titta till
    Ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Härligt med en ledig vinterdag och vackert väder!
    Spännande med planering för sommarens blomster :)
    Jag har just precis sänt iväg min beställning, hmmm... det blev flera påsar ;)
    Kram /bea

    SvaraRadera
  3. Vad skönt med en dag ute i friska luften, nu längtar jag till våren för att få se vad som har överlevt.

    Nu fungerar det tack!

    SvaraRadera
  4. Nu börjar det bli dags att så en del frön. Jag ska försöka komma igång i veckan. Ska bli lite mildare här i Småland nästa vecka.

    SvaraRadera
  5. Så härligt att höra om dina så-planer! Ja, nu längtar jag efter lite värme och sol! men jag måste medge att en solig vinterdag inte är så dum heller!
    ha en fortsatt skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Det er så fint nå, selv om det kan være kaldt. Du verden så flott bilde du har tatt av himmelen.

    Ønsker deg en fin helg, og du er hjertelig velkommen til å være med på min fotoutfodring - Helgeglede!

    Klem Vivi

    SvaraRadera
  7. Härlig vinterbild och att få njuta av den och naturen är ju en ynnest.
    Ha det bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig vinterbild med sol!!! Underbar färg och lyster i den bilden.
    Lycka till med frösådden, själv har jag inga extra lysrör så mina fröer får vänta till det blir nog med dagsljus, väntar väntar och längtar :)
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så deilig at du skriver at våren ikke føles så langt unna. Å så er jo, nesten vår. Ha en fin søndag! Hilsen Anne

    SvaraRadera
  10. Så härligt det ser ut!Ja nog känns våren inom räckhåll allt.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  11. Ja, för varje dag som går kommer vi närmare våren..
    Idag är det riktigt töväder här hos oss med slask och rusk..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  12. Fin vinterbild, knopparna bildas ju redan i augusti, då ska man vatta. (Och formklippa kan man allt: http://formklippningtopiary.blogspot.se/

    SvaraRadera
  13. Det är snart dags med allt förberedande inför våren. Du verkar vara i full gång, som vanligt. Jag blir så inspirerad, men sen blir det lite platt fall :) Krukväxterna ska jag i alla fall ta itu med i helgen!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62