15 februari 2013

Blommig Fredag

Jag längtar tills jag kan börja njuta av allt som har planterats i vår trädgård. 
Trädgården är en stor passion. 
Som jag verkligen kan kalla Kärlek.
Njuter av allt som växer  och gror.
Det ger en inre tillfredställelse och glädje.
En oas i tillvaron.

Temat hos Helen som har bloggen 
Bland rosor och bladlöss är Kärlek.
Ta en titt in till henne och njut av alla andras tolkningar.

Trevlig helg önskar jag dig.

Och ett varmt välkommen till nya följare.

Kram
Gunilla

26 kommentarer :

  1. Håller med, att ha en trädgård är till stor glädje.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också tills snön är borta och trädgårdsåret börjar på riktigt.
    Jag har räknat ned sedan den första snön föll, och tiden går ganska fort, nu är det snart dags för varma vindar och blommande krokus.
    Om man jämför med november så är vi snubblande nära nu.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Håller med fullständigt. Det är samma känsla varje vår.

    Kram och ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Undrar hur livet skulle vara utan kärleken till våra trädgårdar. Antagligen ganska tomt och innehållslöst.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Jeg er helt enig med deg i alt du skriver! Hva skulle en gjort uten hagen...
    Ha en fin helg!
    Klem Marit

    SvaraRadera
  6. Dette var ekte hage-kjærlighet! God helg.

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder och härlig tolkning...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Jepp, glädje och njutning, det är vad trädgården skänker.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Mycket trädgårdskärlek hos dig! Så vacker bild.
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Visst är det så...och snart kommer våren.
    trevlig Helg!

    SvaraRadera
  11. Stämmer så bra..
    Vi är nog många som längtar nu.
    vad vore livet utan trädgård.
    Fin damm du har.

    Kram

    SvaraRadera
  12. "Vill du bli lycklig en dag,
    så drick en flaska vin.
    Vill du bli lycklig en månad,
    så skaffa dej en kvinna.
    Vill du bli lycklig hela livet,
    så skaffa dej en trädgård."

    (Gammalt kinesiskt ordspråk)
    Och det gäller än!

    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Ja, hvad skulle vi gøre uden vores oaser. Dejligt indlæg fyldt af kærlighed til haven og væksterne! :)
    Dit vandhul ser pragtfuldt ud med alle stenene og de frodige vækster omkring, sådan et vandhul ville jeg elske at have i min have :)
    Ha en fin weekend!

    SvaraRadera
  14. Håller med fullständig.Längtar till jag får det där pirret i kroppen då jag åter få se det spira:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  15. Ja, kärleken till trädgården är enorm och som vi nu längtar.
    Mysig bild!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Din kommentar fick mig att promenera hit. Vilken tur! Åh, så fint du har det! Hit kommer jag fler gånger... =o)
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  17. Visst är det så! Man längtar så man blir tokig! Så fin damm du har. Ha en riktigt skön helg!/Kram Titti

    SvaraRadera
  18. Ja det är för väl att man har en trädgård!

    SvaraRadera
  19. Så heldig du er som har en vakker dam i hagen. Det skulle jeg gjerne ha hatt.

    SvaraRadera
  20. Precis så. Vi ska vara glada att vi har våra oaser att hämta kraft i!

    Önskar dig en trevlig helg!
    Tamara

    SvaraRadera
  21. Heisann!

    Så nydelig "rosepil" du har.. En sånn vil jeg også ha!!!
    Og vi deler din kjærlighet til haven. Mange finner ro og mening med å stelle med blomstene- akkurat som du. Ha en go´hælj ;:OD)

    SvaraRadera
  22. Sån kärlek du har det visar sig i dina vackra rabatter.

    Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera
  23. En trädgård kan verkligen kallas kärlek. Fint

    SvaraRadera
  24. Trädgårdarna är en fin kärlek. Vad fint du har det vid din damm.

    Kram

    SvaraRadera
  25. Så härligt du har det vid din damm! Ja nu längtar jag efter alla knoppar och små plantor som ska komma fram till våren.
    Ha en fin vecka,
    Carina

    SvaraRadera
  26. Den passionen förstår inte alla har jag märkt. En del säger när de ser min trädgård- oj vad mycket arbete, vad nitisk du är. De hat inte förstått passione men det har vi!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62