28 februari 2013

Blommig Fredag

 
Helene med bloggen "Bland rosor och bladlöss"
 Har i Blommig Fredag temat:
Carpe Diem.

Tulpanbuketten fick jag av mina arbetskamrater idag.

Jag väljer då att berätta om dagens händelse som påverkar mig personligen ganska mycket.
Jag har efter mer än 36 år inom barnomsorgen,
gjort min sista arbetsdag idag.
Det känns lite vemodigt att sluta men samtidigt så intalar jag mig själv att du kommer förhoppningsvis en riktigt fin vår och en härlig sommar. 
***
Och skall då verkligen fånga dagen och njuta av ledigheten.
Mycket har jag att göra i trädgården och behöver inte göra allt på en helg utan kan ta dagen som den kommer.
***
Carpe Diem.
Det får bli mitt ordspråk då och det skall jag försöka leva efter.

***

Önskar alla nya följare riktigt varmt välkommen.
***

Hoppas att ni alla får en riktigt fin helg.

Kramen

Gunilla

Kika in till Helene och se hur andra tolkar temat.


Pensionär blir jag den 1 augusti:o)

45 kommentarer :

  1. Oj, sista arbetsdagen,det var inte dåligt! Vad skönt att bli ledig så här precis innan våren kommer igång, du har hela den ljusa tiden framför dig - njut!

    SvaraRadera
  2. Gratulerar till din härliga ledighet varje dag du kommer säkert att ta vara på den.
    Ha en fin fredag först nu
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Grattis till din kommande ledighet.
    Förstår att det kommer att kännas lite underligt att inte kliva upp på morgonen för att fara till jobbet.

    Nu får du fånga dagen som den kommer :=)

    Härligt med en Tulpanbukett.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Du pensionär! Hade jag aldrig kunnat tro, häftigt. Grattis till alla härliga dagar i trädgården.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bukett du fick av arbetskamraterna. Kommer säkert att kännas konstigt för dig att inte ha något arbete att gå till, men nu får du rå om din tid ensam, och en underbar trädgård har du att pyssla i.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Til lykke med den nye frihed! Sikke mange dage du kan gribe :-)

    SvaraRadera
  7. Oj vad paff jag blev, det hade jag inte kunnat tro! Men grattis till din nya frihet även om det kanske kommer att kännas konstigt ett tag! Vackra blommor har du fått!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till din nyfunna frihet! Själv har jag varit "fri" i 5 år nu och fattar inte hur jag hann (och orkade...) jobba!
    Och nu får du mera tid att ägna åt din fantastiska trädgård!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Har man en trädgård att älska och småpyssla med, så är man aldrig ensam :-)...och det har ju du! Det kommer att bli jättebra och du kommer säkert att uppskatta det "lugnare" takten.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  10. Grattis till "ledigheten"....=)
    Du förtjänar verkligen att rå över din egen tid...njut...och med en trädgård så är man aldrig ensam.
    Ha en skön helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Grattis till ditt nya härliga liv! Det kommer att bli underbart:)

    Kramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  12. Grattis till ditt nya liv.
    Kommer nog att bli jätte bra när du vant dig.
    Får hoppas du får en lång och skön trädgårdssäsong nu då.

    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  13. Förstår att det är blandade känslor att lämna ett jobb som du har trivts med! Men du hittar säkert något trevligt att göra i trädgården:-) Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  14. Perfekt tid att starta sin ledighet på! Hela våren och sommaren ligger framför oss. Du kommer fånga den precis så som du vill, det kommer blir jättebra det är jag säker på.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Åh, får önska dig fina och framför allt sköna dagar framöver!
    (psst ... jag börjar också på mitt "sista" jobbår i år!)
    Du kommer nog alltid att ha något att för händerna ;)
    ♥ CARPE DIEM !!!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  16. Vacker tulpanbukett! Din nya ledighet börjar helt perfekt med en härlig vår och sommar framför, kan ju inte bli mycket bättre! Stort Grattis!
    Ha en fin dag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  17. All honnør til deg for de mange år i en viktig jobb! Ønsker deg all mulig lykke i ny tilværelse. Skjønner at det nok er både vemodig og god følelse på samme tid. Grip dagene:)

    SvaraRadera
  18. Grattis friherdinnan!!Förstår att det är både med sorg och glädje, sorg att lämna ett älskat jobb,härlig arbetskamrater och underbara barn men en glädje att från och med nu få rå om sin dag och bara fånga den och njuta.
    Ha en underbar helg !!!

    SvaraRadera
  19. Gratulerer med "friheten"!

    Ønsker deg alt godt for fremtiden! Ha en fin helg, klem!

    SvaraRadera
  20. samtidigt som det säkert är en härlig känsla så kan den nog också vara vemodig. men en trädgårdsmänniska som du kan ju säkert fylla dina dager med meningsfulla sysslor.
    Njut av livet/Mia

    SvaraRadera
  21. Men, oj, grattis till en välförtjänt långledighet! :) Vilka härliga tulpaner! Ser fram emot att se hur du fångar dagarna i trädgården senare på bloggen! Ha en riktigt fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  22. Nu får du ha CARPE DIEM hela tiden :)

    Kram

    SvaraRadera
  23. Vilket bra ordspråk att leva efter och lycka till, du kommer att få många underbara trädgårdsdagar.....Fånga nu dagen och njut riktigt!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  24. Vilken fin bukett du fick. Oj vad konstigt det måste kännas att jobba sin sista dag. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  25. Oj! Förstår att det varit en omvälvande dag. Jag tror det blir verkligt härligt för dig att fånga dagen som den kommer, kanske blir det mer än någonsin gjort i trädgården? ;-)

    SvaraRadera
  26. Vackra tulpaner.
    Förstår att det känns konstigt att sluta arbete efter så många år, men njut.
    Ha en fin helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  27. Vilken speciell dag för dig idag! Jag kan tänka mig att det kändes konstigt att sluta sitt jobb efter många år, men nu har du massor med carpe diem dagar framför dig. :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kramen Ina

    SvaraRadera
  28. GRATTIS! Ett skönt trädgårdsliv på heltid önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  29. Hej!
    Grattis till den nyblivna pensionären, och en härlig kommande odlingssäsong framför dig... Trevlig helg! Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  30. Gratulerer! Det var fint å lese dine gode tanker om pensjonisttilværelsen :-)

    SvaraRadera
  31. Grattis till att du nu lämnat förvärvslivet. Du må tro att jag sett fram emot att kunna trappa ned vid 61, om drygt ett år, men nu försvinner väl den möjligheten...
    Kram

    SvaraRadera
  32. Oi! Det er et merkelig øyeblikk som kommer -- og går. Ønsker deg mange gode øyeblikk :-)

    SvaraRadera
  33. Grattis till ett nytt liv med de saker mangillar. Din trädgård kommer att prunka och bara bli vackrare om man ser hur fin den är idag (eller i somras)Ha en bra fortsättning och njut nu i helgen och fira. Själv får jag vänta några år tyvärr. /MalinSj

    SvaraRadera
  34. Ett jättegrattis till dig! Efter ett långt arbetsliv är det varje människa väl förunnat att få njuta ledigheten! Klart det blir konstigt också, arbete är så mycket mer än "bara" att vara hemifrån 40 tim/vecka. Ditt trädgårdsintresse kommer att ge tillvaron guldkant, det är jag säker på!

    Varma kramar, Lisa

    SvaraRadera
  35. Det där men att gå i pension är det man funderar över väldigt mycket.... Jag är 49 och tänker att "Shit" vad skönt..... När man väl är där så är det säkert mycket funderingar...

    Men ta vara på stunden!

    SvaraRadera
  36. Oj, vilken spännande tid du har framför dig! Förstår om det tar ett tag att komma in i det nya livet, men ändå, det borde vara ganska skönt på sitt sätt. Våren står för dörren och finns det någon bättre årstid för oss trädgårdstokar!

    kram louise

    SvaraRadera
  37. Så spännande, en ny fas i livet! Tänk vad du kommer att kunna njuta i din trädgård nu!
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  38. Grattis till en ny del av ditt liv, och grattis till ett fint måtto.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  39. Lycka till med nya tillvaron och njut nu av sovmorgnar och att kunna ta dagen som den kommer...tids nog vänjer du dig vid det också ;-)Härlig tid nu att få ledigt, med den hägrande våren alldeles bakom knuten :-) Önskar dig en fin fortsättning på helgen
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  40. Skönt att du kan ta dagen som den kommer och inte behöva stressa på helgerna i din trädgård.

    Kram svärmor!

    SvaraRadera
  41. Det låter härligt att du har så mycket trädgårdstid att se fram emot :-)
    /Liv

    SvaraRadera
  42. Jag tycker det låter jättehärligt att vara ledig, men jag kan förstå om du saknar det dagliga, men det finns så mycket man vill och kan göra, eller hur. Och när vi nu har våren framför oss så finns det ju hur mycket som helst att göra.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  43. Grattis till ledigheten. Jag är på mitt 4:e år av ledighet och det har gått så fort. I början saknade jag arbetskamraterna men det gick snart över så nu skulle jag inte vilja tillbaka. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  44. Välkommen i gänget
    och njut nu av att själv få bestämma över din tid
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  45. Passa på att njut! Det är ju en perfekt tid att vara "ledig" på - iaf om man gillar trädgård. Och det gör du ju!
    Nu börjar den roligaste tiden på året, tycker jag iaf. Visserligen ser jag att ni fortfarande har mycket snö. Men när det väl börjar töa då går det undan. Och nu har du ju dessutom tid att sitta och titta på takdroppandet ;)

    Trevlig helg!
    Tamara

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62