28 februari 2013

Blommig Fredag




Temat hos Helen som har bloggen "Bland rosor och Bladlöss" Så här ser det ut i trädgården just nu.

Och som du ser så har vi riktigt mycket snö ca 50 cm skulle jag tro.

När jag pulsade runt i snön så såg jag spår av haren. Den hade kalasat på både buskar och träd.
Vi satte nät runt buskarna i fjol höst så att haren inte skulle komma åt att äta men  snön är så djup så haren har klivit över nätet och kalasat.
Det är ju tur att buskarna repar sig ganska bra.


Det har varit en riktigt fin vecka plusgrader och sol en del dagar. 
Det töar så förhoppningsvis är våren inte så långt borta.
Fast bakslag får vi nog räkna med. Redan nu till helgen så blir det minusgrader.

Tusen Tack för alla hälsningar och härliga kommentarer i nedre inlägget. Jag har nu varit ledig i en vecka. Jag har inte riktigt förstått  att jag skall vara långledig:o)

Önskar dig en riktigt fin helg.

Kram
Gunilla


Varmt välkommen till nya följare det är så roligt att du vill fortsätta titta in hos mig.

Kika in hos Helen så får du se hur andras trädgårdar ser ut nu.

33 kommentarer :

  1. Kul att se överblick över trädgården och jisses så mycket snö ni har. Jag ska sluta klaga på att vi har mycket :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Ja, nu får man se upp för harar och andra hungriga djur..nu när skaren håller för dem!
    Trevlig helg!
    /Cika

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder, men oj vad snö ni har.
    Trist med haren som äter allt, det problemet har jag också.
    Ha en fin fredag och helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Dina utomhusbilder känns väldigt bekanta...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Denna vita snö får gärna tina bort nu och vi åter får se lite grönt. Tur man har det gröna inne i alla fall:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket snö ni har! Visst är det skönt med sol och takdropp... Och nu kommer dom väl oftare på besök hoppas jag:)
    Ha en fin ledighet!

    SvaraRadera
  7. Hei!
    Her var det vinterstemning! Jeg har også mye snø enda i hagen.

    Ønsker deg en fin fredag! klem

    SvaraRadera
  8. Enda mere snø enn hos oss, jo! God helg!

    SvaraRadera
  9. Ja, vid den här tiden märks det verkligen, att vi bor i ett långt land! Här är all snö borta (och 50 cm har vi aldrig haft...), men det är fortfarande några minusgrader på nätterna.
    Men idag strålar solen och temperaturen har stigit till några plusgrader, så nu blir det promenad!
    Ha en riktigt skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Long time no see! som man säger :-) Hur har du det där uppe i norr. Har du sett några vårtecken. Här är det fortfarande rysligt lite vår ute men på verandan där är det full vår, vårsådden har kommit opp!

    Ha det gott/ Trevlig helg Tyra

    SvaraRadera
  11. Blir skönt när snön försvinner!
    Ha en go´ helg!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Oj oj vad snö..
    Vad är väl våra ynka 15-20 vi haft i vinter...hihi

    Fast det är fint..

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Åhh...så skönt att se att någon har mer snö än vi har här nere. Jag är inte alls van vid det här i år. Nu ska jag inte klaga eftersom solen äntligen visar sig. Det har nämligen varit längesen. Nu finns det hopp om vårens ankomst.
    Önskar dig en skön & solig helg!

    SvaraRadera
  14. Oj vad mycket snö du har! Hoppas att solen fortsätter skina från blå himmel för då försvinner den rätt fort, ändå. Och det är rätt spännande nu också, med frösådder och känslan av att det härliga är framför oss nu.

    SvaraRadera
  15. Visst är det fint med snön men nu är det inte utan att man börjar längta efter lite vår och värme, gröna gräsmattor och sina rabatter som ligger där gömda under allt vitt..
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Oj, här ska man inte klaga på snö, ni har mer! Men det ser väldigt fint ut i det vita! Ha en skön helg! :) Mia

    SvaraRadera
  17. Usch då, så mycket snö! Men du är väl van antar jag. Har sluppit besök av "odjur" som gnager. Tror det är till stor del hundarnas förtjänst:-) Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  18. Då kan jag ju trösta mig med att du har mer snö än jag. vi har nog 2-3 dm som mest.
    men det är ju Mars och då kommer ju våren sägs det.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  19. Snö, snö, snö. Det är väl som det ska vara, kommer aldrig ihåg år från år hur det ser ut. Men visst har det varit skönt att solen varit framme några gånger under veckan. :-))))

    SvaraRadera
  20. Snøen gir riktig så fine bilder :-)

    SvaraRadera
  21. Det var ena riktiga rackare till harar ni har i trädgården, passa på när snön ligger så djup!! Hoppas vi slipper allt för många bakslag i vår.
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  22. Åja...snøen sliter vi med noen og enhver...men nå tror jeg det hjelper med mange dager med plussgrader:)
    Takk for hyggelig hilsen:))

    SvaraRadera
  23. Harar är ena rackare. Tänk vad snö vi har haft i år! Men våren ska nog komma detta året också. Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  24. Når jeg ser bildene hos deg, får jeg veldig lyst til å gå på ski...
    Men våren er rett rundt hjørnet, helt sikkert!

    SvaraRadera
  25. Hei! Selv om det blir tilbakeslag, er våren på vei. Så fint klatrestativ du har i hagen. Ha en trivelig helg! Anne

    SvaraRadera
  26. Vintern är lång i Norrland, ja i hela landet i år tror jag.
    Kram

    SvaraRadera
  27. Näe, mer snö vill vi inte ha! Du har väl dessvärre fått massvis mer nu i helgen säger dom på vädret?!
    Nu får det snart vara nog så att det smälter bort och blir barmark och våren kommer :))

    Veronica

    SvaraRadera
  28. Men vilken snö ni har. Lite mer än hos mig, men här snöade det idag men hoppas på bättre väder imorgon!!! Önskar dig en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  29. Hej Gunilla!
    Det blåser friska vindar i kväll i Skåneland, men snötäcket minskar allt eftersom...Trevlig Helg! Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  30. Ja du Gunilla, vi får roa oss med handarbete och vänta på våren en månad till. Bor man snörikt till blir det juen lång väntan om vi väntar snöfritt 1 mars. Men fint ser det ut :)

    SvaraRadera
  31. Hei igjen! Så hyggelig at du vil følge min blogg. Her hos deg har jeg vært mange ganger at det er på tide å følge. Ha en fin søndagskveld! Anne

    SvaraRadera
  32. Nu räcker det väl ändå med snö? Här har det smält närmast huset den senaste veckan när solen legat på. Nu får vi hoppas på sol och plusgrader!

    Ha det bra//Laila

    SvaraRadera
  33. Ja, nu räcker det verkligen med snö!
    Har aldrig tidigare haft så här mycket snö i trädgården.... är urless!
    Vill ha sol och värme :=)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62