14 mars 2013

Blommig Fredag -Vatten/Water

                                      Slutet av Maj.
                                                    Juni
                               
                                                          Juli

                                                                 
                                                            Övre dammen

                                                        OKTOBER
                             Nu börjar det frysa is på dammen.
                                        Första snön.

Temat denna gång hos Blommig Fredag är "Vatten".

Jag tänkte visa några bilder på trädgårdsdammarna som vi har ute på vårt sommarställe. 
Vi har två stycken med en liten "bäck" som förbinder dem.

Jag tycker om vatten i trädgården det kan jag riktigt njuta av.

Det kan vara en liten skål eller något annat som man  kan fylla med vatten det ger så mycket både för alla fåglar och små djur som finns i trädgården.

Om du vill se flera bidrag till temat "vatten" så gå in till Helen

Och säkert kan man få många fina tips om hur vatten kan användas.

Nu skall jag njuta av ledigheten i helgen . 
Åka skidor och njuta av solen.

Önskar dig en riktigt fin Fredag och en superfin helg.

Vårliga Kramar

Gunilla

Jag vill hälsa dig som är ny följare av min blogg riktigt varmt välkommen.
Så trevligt att du hittat hit.

40 kommentarer :

  1. Ja vad vore en trädgård utan vatten???

    Kram

    SvaraRadera
  2. En vattenspegel skänker sådant lugn och ger ro till hela kroppen.
    Måste ju även säga ( hihi...eftersom min ser liknande ut med brygga och allt..hihi) att det är ett professionell utfört arbete och utsökt design :-)

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  3. Fint med vatten i trädgården. Roligt att se hur det förändras med vid olika årstider. (med växterna runt omkring)
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Nydelige bilder! Godt ha ha et slikt sommersted :-)

    SvaraRadera
  5. Visst, skapar vatten i trädgården harmoni. Dina bilder visar årets skiftningar så fint.
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Finfint med dammar i trädgården och en bäck och allt! Det vill jag ha någon gång.....En sån där bäck som porlar lagom mycket! Härliga inspirationsbilder. Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  7. Så vackra dammar du har! Roligt att du visar från månad till månad.
    Ha en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Vackra dammar och roligt att få se hur det ser ut flera årstider! Själv vågar jag mig inte på någon damm (småbarn i trädgården) men ett par små fågelbad får stå för vattenblänket./Susanne

    SvaraRadera
  9. Fina dammar.Så skulle jag velat ha det.Kram

    SvaraRadera
  10. det stämmer så bra vad Du säger om vatten i sin trädgård.
    Det har jag inge möjligheter till, men gläder mig åt
    dina fina bilder,som jag följt så länge.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  11. Sikke dog nogle vidunderlige små søer i har lavet! Jeg elsker den naturlige stil i skabt i og omkring vandhullet, det er bare så smukt!!! :)
    Ha en dejlig weekend!

    SvaraRadera
  12. Så vackert med dammarna i din trädgård! Jag har ju en så liten trädgård, att någon damm inte får plats, men jag ska fundera lite på vad du sa om en skål eller något liknande...
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Så morsomt å se hele året ved hagedammen. Jeg får så lyst på en egen hagedam når jeg ser din hage.

    Ha en super helg!

    SvaraRadera
  14. Vilka fina dammar du har, vi har bara små fågeldammar fast en med näckros i. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  15. Så fina bilder!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  16. Så vakre bilder! Det var flott med alle skiftingene gjennom året.
    God helg!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  17. Så fint med vatten!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Så idyllisk og koselig hagedam du har på sommerstedet ditt. Vann er et harmonisk element i hagen. Jeg har dessverre bare en gjørmedam nederst i hagen som kommer med regnet...og ødelegger mine bed. I år skal det dreneres:) Ha en trivelig helg.

    SvaraRadera
  19. Jag blir så inspirerad att börja gräva här i vår trädgård när jag ser er fina damm.
    Kanske tid och plats vill infinna sig, för jag är ännu osäker på var en damm skulle bli bäst hos oss.
    Jag måste fundera vidare...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Å, så heldig du er som har slike flotte dammer i hagen på hytta:)
    Det er noe eget med å se utover vann. Skulle gjerne hatt slikt jeg også, men med er 3-åring og en 4-åring er ikke tiden inne for det ennå tror jeg;)

    SvaraRadera
  21. Drabbas av dammlängtan efter alla inlägg på temat vatten. En hel del av dem har visat dammar av olika slag. Oj, oj, oj. :-)

    SvaraRadera
  22. Heisann!

    Så fine dammer du har... og en bekk også! Her blir det godt å være når kulda gir seg ;:OD)

    SvaraRadera
  23. Så härligt frodigt du har kring dammen! Det ser så mysigt ut under alla årstider. Visst är det underbart att ha en egen damm att njuta av!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  24. Underbar bildsvit, lyllo dig som har en sådan fin damm.

    Önskar dig en trevlig helg!/ Tyra

    SvaraRadera
  25. Vad kul att få se dammarna var säsong! Såklart är vattnet nödvändigt!
    Ha en fortsatt skön helg :)

    SvaraRadera
  26. Vilka fina dammar. Roligt att få se förändringen från de olika månaderna. När jag får en egen trädgård (inte allt för långt dit förhoppningsvis) så vill jag också ha en sådan damm!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  27. Jättefina dammbilder, och vad skoj att få se dem under olika tider på året. Ja trädgården vore inte detsamma utan vatten, det ger liv. Ha en riktigt skön helg med skidåkning och annat skoj !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  28. Fint med vattenspeglar i trädgården. Och om bäcken porlar så där härligt är det ju ett extra plus. Även vi går i dammtankar...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  29. Flott kavalkade over et vakkert damanlegg!

    SvaraRadera
  30. Din vackra trädgård bjuder på så många fina blickar och platser, och damm :)

    SvaraRadera
  31. Vinterbilden tycker jag mest om faktiskt!

    SvaraRadera
  32. Hei! Det er så morsomt å se bilder gjennom en sesong. Da får man se vekstkraften. Skulle gjerne hatt dine dammer med en bekk i mellom. De ser naturskapte ut med ulike størrelser på steinene. God kveld! Anne

    SvaraRadera
  33. God kväll Gunilla!
    Vilka fina dammar - vill också ha...
    En fortsatt trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  34. Så vackert med damm i trädgården, varför har jag inte det... Jag har fått för mig att det är mycket jobb... För vackert är det!!

    SvaraRadera
  35. Så vackert med två dammar och en bäck emellan! Måste vara fantastiskt rofyllt.
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera
  36. Så rofyllt det ser ut. Där skulle man absolut kunna sitta och fundera på livet...
    Gillar björkskogen i bakgrunden. Fantastiskt vackert!

    SvaraRadera
  37. Superfina bilder på dammarna! Vad man längtar nu, och fiskarna längtar ut!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  38. Oj,oj , här är det en med gröna fingrar och blommor i sitt hår ;) ö
    Vilken trädgård du måste ha ! - En damm i trädgården står också på min önskelista, och här hos dej får man då verkligen inspiration !
    -Kul att du vill vara med på min utlottning !!
    Nu ska jag titta vidare på dina fantastiska bilder !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  39. Superfina bilder på dina dammar.
    Det är så kul att se månadsbilder för då ser man verkligen så otroligt mycket det händer med växtligheten på kort tid.

    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera
  40. Vilka vackra dammbilder! Jag drömmer lite om en damm. En damm som grodorna i diket kan hitta till och kanske bosätta sig i och där näckrosen kan få vara även vintertid. Men jag vet ärligt talat inte var någonstans i trädgården jag skulle kunna få plats med en damm utan att det ser konstigt ut. Tomten är inte jättestor - 1 200 kvadratmeter - och de som byggde huset valde att centrera huset på tomten. Det är visserligen trevligt med trädgård åt alla håll, men det blir lite si och så med plats.

    Ha det så fint!
    //Linda

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62