5 april 2013

Blommig Fredag. Solen--The Sun.


Temat hos Helene som håller i  Blommig Fredag är SOLEN.

Så jag vill visa med dessa bilder att solen gör allt för att våren skall komma till oss också detta år. 
Fast det går trögt det är knappt någon snösmältning att tala om.
Kalla nätter gör att snösmältningen avstannar.

Hoppas att värmen kommer så att vi förhoppningsvis har snöfritt till 1:a Maj.

Jag försöker att hålla lite svalt i förrådet där jag har sådderna för att  det inte skall växa för fort. 

Drivhuset är som syns på översta bilden "insnöat".



Kika in hos Helene "Bland Rosor och Bladlöss" och se andra härligt soliga bidrag.

Önskar alla som kikar in hos mig en riktigt solig och skön helg.
Vårliga kramar

Gunilla

46 kommentarer :

  1. Oj vad mycket snö du har kvar! Vi har nästan bara drivorna kvar och de är inte så stora heller, och så de riktigt skuggiga ställena. Men det går sakta med tanke på att solen lyser varje dag. Men nätterna är ju så kalla ... Det är nästan så man önskar en regnig, blåsig dag som tär på snön överallt.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Hoppas vi får njuta av solen hela helgen!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Den kommer till slut hos dig också - snösmältningen alltså! Jag antar att du är rätt van att få vänta.....Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  4. Det syns verkligen att vi har ett avlångt land där det både är vår och vinter. här är det rätt snöfritt men marken är frusen än så det är ingen idé att rensa landen.
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Det tar sin tid att smälta så mycket snö, den får jobba på bra då solen. Hoppas det snart smälter såpass så du kan ta dig fram till drivhuset :-) Ha en solig helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  6. Ska aldrig mer klaga på att vi har för mycket snö.Inte när jag ser hur mycket du har.Vilka mängder.Önskar dig många sköna soldagar framöver så det där försvinner.Kram.

    SvaraRadera
  7. Håper solen gjør jobben raskt :-) Ha en riktig god helg!

    SvaraRadera
  8. Vi får hoppas på ännu mera sol och snösmältning:)

    SvaraRadera
  9. Gumman Tö får kämpa på lite mer så du snart kan komma in i ditt växthus!
    En skön helg önskar EvaLinnea

    SvaraRadera
  10. Hoppas du får massor av sol, så all den där snön försvinner snabbt!
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Det är samma här, solen lyser och värmer men den tar inte så mycket på snön. Alldeles för kallt på nätterna för det än.Men ute kan man vara hela dagarna och njuta nu och det är skönt att få ha solen i ansiktet.Lycka till på pimplingen idag.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  12. Så fina bilder!! :)

    Tänk vad länge vi fått glädjas åt sol på himlen nu ett tag...underbart!

    Hoppas du får en riktigt skön helg
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  13. Jo du här uppe hos oss får solen allt göra goda dagsverken för att ta bort den vita snön...!!
    Men så kan vi ju också använda dom ihop för att få både motion (skidor) och nöjen som pimpling och skoter...det gäller att ta vara på både sol och snö...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Oj, oj, oj så mycket snö ni har! Jag håller tummarna för att ni får massor av sol i helgen som smälter bort det värsta.
    Ha en härlig fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  15. Det måste vara rekord i snö! Vi har också rätt mycket. Fördelen för oss är att när sommarn väl kommer växer det extra fort hos oss här i norr- tack vare solen!
    trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Dine snøbilder ser nesten ut som her. Får håpe solen kommer til deg og får smeltet alt det hvite.
    God helg!

    SvaraRadera
  17. Hoppas det smälter fort, det är mycket snö du har hos dig. Solen får lysa allt den kan!
    Ha en skön fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Men herregud så mycket snö! Och jag som gnäller över de lilla som finn kvar här. Hoppas solen gör sitt bästa för att få undan snön.

    Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  19. Oj så mycket snö du har. Vilken tur att solen gör sitt bästa för att beta av snötäcket. Tids nog kommer nog värmen, det hoppas vi alla på.

    Önskar dig en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  20. Ser att du har mycket snö kvar! Hoppas värmen kommer snart så att det töar upp lite!/ Titti

    SvaraRadera
  21. Jisses, vad mycket snö ni har! Vilken tur då att solen kommer fram med jämna mellanrum och visar upp sig så att snön kanske blir lite rädd och försvinner....
    Ha en skön solig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  22. Milde tid, så mycket snö! Ni behöver plusgrader och ett rejält ösregn, för att det skall försvinna! Men vi har faktiskt lite snö kvar (bara små fläckar...) på skuggiga ställen här längst ner i söder! Och det hör inte till vanligheterna i april!
    Nu önskar jag dig en fin helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  23. Sååå mye...snø du sliter med ennå...vi kan vel ikke huske at våren har vært så sen..
    Solen hjelper til ja...håper det går fort,fort..:)
    Ønsker deg en sol-rik helg:)

    SvaraRadera
  24. Oj så mycket snö du har kvar, jag kanske inte skall gnälla över det vi har här. Vi har haft jättefina soliga dagar så den smälter, fast långsamt. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  25. Det är otroligt vilken skillnad det är i vårt avlånga land.....hoppas solen fortsätter lysa hos dig!
    Kram

    SvaraRadera
  26. hej Gunilla !
    Även om snö i april inte känns som någon "hit" så måste jag säga att jag byter gärna med dig i år;)! Tänk när snön äntligen smälter och fram kommer fräscha, glada små skott som inte har dukat under under gassande sol och ca 1,5 m "permafrost" på barmark...!/Anja

    SvaraRadera
  27. Nu hoppas vi på mycket sol som töar allt det där vita... Ha en fin helg! Kristina

    SvaraRadera
  28. Ja visst har vi mycket av den vita varan, men snart så töar väl den bort hoppas jag.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  29. Sol och snö, ja men det ser jättehärligt ut och lockar till utevistelser i alla fall.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  30. JISSES, Vad snö du har!
    NU ska jag sluta klaga på mitt snötäcke...
    Hoppas för din skull att snösmältningen sätter fart på allvar och att du får njuta av solen hela helgen.

    Solkram / Therése

    SvaraRadera
  31. Snörabatt det kan man väl säga ett sådant här år ,men nu är det inte många dagar innan krokusarna är framme här ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  32. Herlige solbilder! Lyset er på vei...

    SvaraRadera
  33. Ja, inte går det fort med snösmältningen i år inte. Man får verkligen testat sitt tålamod den här våren. Hoppas vi snart får lite varmare nätter så töandet sätter fart någon gång:-)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  34. Oj så mycket snö du ännu har! Men solen skiner fint så förhoppningsvis försvinner den fort!!

    SvaraRadera
  35. Oj! Jag ska sluta beklaga mig över att krokusen ännu inte tittat upp ur jorden. Fast här ska det visst snöa i morgon.

    Lycka till med din dahlia! Vad heter sorten?

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  36. Hej Gunilla!
    Ja, hos dig var det insnöat...
    Hos mig i Skåne är iallafall den mesta av snön borta, men det är fortfarande kallt på kvällar och nätterna. Våren är seeeeeeg att komma igång detta året...
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  37. Deilig å se solen varme og smelte snø :)

    SvaraRadera
  38. Tack för hälsningen på min blogg. Alltså, jag ska inte odla champinjoner - utan jorden kommer från en champinjonodling. Det är fantastisk jord till trädgårdslanden. Fast jag skulle vilja ha en liten egen odling och eventuellt kommer jag att kunna få en sådan genom den stora odlingen. Så småningom :)

    Nu snöar det faktiskt i grannstaden, så vem vet ... det kanske blir snö här också om en stund.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  39. Ohhh, Gunilla, det ser värre ut än hos mig! Jaa, tur att solen värmer på dagarna i vart fall, men jaa, jag hoppas också på snöfritt till 1:a maj! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  40. Tror knappast vi har snöfritt 1 maj, jag som brukar räfsa 30 april.
    Kram

    SvaraRadera
  41. Det där var nästan chockerande mycket snö.

    SvaraRadera
  42. Mycket snö, väldigt mycket snö ;-))
    Tror inte att växterna hos dig kommer att få några torkskador.
    Fortsatt trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  43. Såg att du vunnit den trevliga handboken om perenner. Det var ju en toppenvinst! Tur du har nåt att läsa nu när du väntar på snösmältningen ;) Ni har verkligen mycket snö kvar. Men lite plusgrader på nätterna så sätter det fort fart med smälteriet. Det håller jag tummarna för!

    Trevlig söndag!
    Tamara

    SvaraRadera
  44. Så mycket snö du har hos dej. Där ligger vi nog i lä, det börjar försvinna vid väggarna där solen skiner och i södersluttningarna, så nu tror jag nog på en ny vår i år. Du får passa på att börja med trasmattan nu, så kommer du iväg ett stycke innan sommaren.
    Visst är det tråkigt med all skräppost. Jag hade över 150 skräpkommentarer på några dagar bara och de var från samma anonyma avsändare och på engelska. Så därför blev jag tvungen att göra något åt det. Däremot har jag en ruta som dyker upp på bloggen (Anslut till Fru Jacobsson står det på den) och jag vet inte hur jag ska få bort den. Det är ganska irriterande med den.
    Nu får vi hoppas att våren kommer till dej också, så du kan börja med din fina trädgård igen.
    Ha det så gott och bamsekramar från Birgitta

    SvaraRadera
  45. Så mycket snö det är kvar! Kanske vi får hoppas på regn och rusk dag och natt i en vecka, då skall väl snön ge sig.

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  46. Hvor har i dog meget sne.
    Her er sneen endelig væk. Jeg har været i haven i dag for første gang i år.
    Ha´ en god aften.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62