19 april 2013

Blommig Fredag --- Vårkänslor

Temat hos Helene som har Blommig Fredag är "Vårkänslor"
När jag kan sitta och njuta i solen och höra småfåglarna kvittra då får jag riktigt härliga vårkänslor. 
Jag njuter i fulla drag.

En fantastisk tid.
Svanarna,och  Tofsvipan har kommit. 
Snön smälter i rasande fart.

Skidorna har ställts undan för skidspåren har smält bort ,nu får jag ta fram promenad skorna för min motionsrunda. Härligt.

Önskar alla en riktigt härlig Vårhelg.

Varmt välkommen skall du vara som blivit ny följare. Så roligt att du hittat hit.


Vårliga Kramar
Gunilla


Titta in Bland Rosor och Bladlöss så får du se vilka vårkänslor andra deltagare har.

37 kommentarer :

  1. Underbara dagar har vi också haft och jag har också suttit i stolen med ansiktet mot solen. Så skönt att den efterlängtade våren äntligen har gjort sin entre.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Idag ska jag också passa på att sitta i stolen och njuuuta av sol och värme. Jag har inte kunnat vara uti i trädgården pga hårda vindar och kyla, men nu skiner solen!!!!

    SvaraRadera
  3. Så skönt att det nu verkar vända och våren ta fart! Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  4. Flott bilde! Jeg ser at du også har litt snø igjen, og sånn er det her også. Men snøen minker mye for hver dag som går, så det blir vår i år også :-)

    God helg!

    SvaraRadera
  5. Se, her var det bart i solkroken! Å sitte slik og lytte til fuglekvitter, det gir vårfølelse det!
    God helg :-)

    SvaraRadera
  6. Jag njuter både av våren och av ditt inlägg....underbar bild....!!!
    Att ta kaffetåren i vårsolen...det är glädje det...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Visst är det gött när man tar på promenadskorna och kan gå långa promenader och njuta av allt som händer nu i rask fart!
    Vårkram.

    SvaraRadera
  8. Det är en härlig tid som vi har framför oss nu.Bara att njuta så mycket man kan.Kram.

    SvaraRadera
  9. Åh, vad det ser mysigt ut med stolarna i solen med snön så nära!
    Ha en fin helg!
    Ikväll lyfter jag...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Så deilig - jeg kjenner vårstemningen helt hit!

    SvaraRadera
  11. Nyt solen og den delige våren som omsider kom!

    Anne

    SvaraRadera
  12. Det är härligt när man kan få ut trädgårdsmöblerna och sitta och njuta i solskenet. Och första fikat utomhus om våren, det är underbart! Ha en skön helg!/Kram Titti

    SvaraRadera
  13. Det är så skönt att den äntligen kommit! Men Gunilla, inte har våren kommit så långt i Stocholm ! Det är förra årets bilder men jag missade skriva det :)

    Kram

    SvaraRadera
  14. Det är härligt nu när solen och ljuset har kommit tillbaka. På morgnarna sjunger koltrasten och det ljudet älskar jag. Så skönt att kunna sitta i lähörnan på uteplatsen med en kopp kaffe!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  15. Visst skal man nyte våren slik du gjør!
    Det er så vidunderlig med vår etter denne
    lange vinteren. Ønsker deg herlig helg!

    SvaraRadera
  16. Vilken mysig hörna du har där!
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig hörna och fint att tänka att säsongen precis börjat, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  18. Vad mysigt med en uteplats där man kan sitta i solen. Ha en fin helg :-)
    /Liv

    SvaraRadera
  19. Så härligt att det äntligen händer något uppe i norr också! Skidor har jag inte ställt undan (för jag åker inte!), men vinterkängorna är förpassade till en garderob:-) Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  20. Ja, nu är det verkligen en underbar tid!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  21. Visst är det underbart när man kan sitta i solen och njuta!
    trevlig helg!

    SvaraRadera
  22. Där har du en fin plats i lä att njuta av vårsolen!/Anja

    SvaraRadera
  23. Ja, nu är det bara att omfamna våren och hälsa den välkommen.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  24. Mysig solhörna! Nu kommer våren strax till er också!

    Kram och ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  25. Hej Gunilla!
    Åh, så härligt att bara njuta...och få vårkänslor!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  26. Den där uteplatsen ser ut att vara en perfekt plats att invänta våren på! Snart kommer du kunna stoppa näsan och känna doften av de tjusiga pionerna du har i headern :) Snart så...

    Hoppas du får en vårig och varm helg!

    SvaraRadera
  27. Vad härligt att se att det börjar tina fram en vår hos dig med, Gunilla! Nu går det fort och det gäller att njuta! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  28. Äntligen är våren här!
    Kram

    SvaraRadera
  29. Ser mysigt ut där i solen. Gisses vad det gror hos dig. :) Kul att se.
    Kram

    SvaraRadera
  30. Vilken härlig solhörna att sitta och njuta i solen :=)
    Ja, det är verkligen på tiden att snön smälter bort och våren kommer också till våra breddgrader.

    Ang. Kejsardahlian.
    Har frågat lite om hur Lena har skött/sköter sina knölar.
    Hon berättade att det var 2 knölar i krukan som jag visade på bild. Det var först året hon hade Kejsardahlian i fjol och hon har övervintrat knölen som en 'vanlig' Dahlia, mörkt, torrt och svlat.
    Ser att knölarna är slut nu hos företaget, hoppas du hant vara med om en beställning :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  31. Ja våren är härlig. Vilken snygg soffa du har där i din solhörna.

    SvaraRadera
  32. Ljuvligt med solen som skiner!
    Ha en underbar helg!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  33. Oh, ja jag kan gott förstå att du kan sitta där i solgasset och bara njuta och få fullt med vårkänslor! Här har vi också haft vår idag, men jag hann inte sitta så mycket, men vad gör det när man har trevligt.
    Ha en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  34. Hej här fick jag verkligen vårkänslor!! Så härligt det gror i dina "byttor"! Nu är det som du skriver snart fullt ös med vårarbetet. Vi har haft några soliga dagar så ser fram emot att våren startar på riktigt här hos mig nu. Ha en fin söndag/Gela

    SvaraRadera
  35. Ja, våren är en härlig tid. Den liksom drar in och sopar bort vinterns bekymmer.
    Det blir spännande att se vad som överlevt vintern och som snart börjar visa livstecken i trädgården.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  36. Verkligen vackert nu!
    Vi har idag över +10 grader och det KÄNNS varmt ... härligt!
    Och vad det gror och grönskar hos dig! :O)
    Ha en finfin fortsättning i solen!
    ♥ Kram Vivan

    SvaraRadera
  37. Vilken mysig plats du har ...ser så skönt ut att sitta ner där i lä vid väggen.
    Nu väntar en härlig tid för oss alla när naturen kommer fram så man kan se alla växter och känna nya dofter.
    Hoppas du får en fin inledning på nya veckan.
    Kram Lollo

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62