2 april 2013

Fantastiskt väder




Ett fantastiskt fint Påskväder  har vi fått njuta av.
Skidåkning och soldyrkan har vi ägnat oss åt.
Pimplingen gav inget resultat så det provade vi bara en gång.
Vatten nivån är ca 50 cm under det normala så det gillade inte fisken.
Men vad gjorde det , och inget trädgårdsarbete behövdes göras.
Men det längtar jag faktiskt efter nu.

För nu har jag ju helt lediga dagar, jag tycker dagarna försvinner snabbare nu när jag inte jobbar. 
Nog har jag att göra bara jag vill. Putsa fönster, rensa garderober,väva färdigt mattorna men det känns inte så roligt.

Jag går nog  ut  i förrådet  och tittar till frösådderna.En del behöver bredskolas.  
Men jag vill inte att det skall växa så fort för det dröjer ett bra tag till innan jag sätter igång drivhuset.


Varmt välkommna skall ni vara som blivit nya följare av min blogg.
Så trevligt att just du hittat hit.


Hoppas på en fin och solig fortsättning på veckan.
Och att töandet  startar snart.

Vårliga kramar

Gunilla


11 kommentarer :

  1. Låter som en härlig påskhelg!
    Hoppas resten av veckan blir lika fin.
    /Malena

    SvaraRadera
  2. Vad härlig Påsk ni haft.Det bästa är nästan att solen skiner på oss varje dag även hos oss i södra delen av landet.Visst längtar vi efter att få börja rensa och odla även här och snart så kanske fast de lovade lite snö igen(aprilväder)
    Ha en lika fin vecka nu
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilken skön påsk ni verkar ha haft! Det har vi också, men vi har haft gäster hela tiden, så det har varit lite mer hektiskt...
    Men nu är det som vanligt igen och solen strålar!
    Men det ligger fortfarande lite snö kvar här och där!
    Ha en skön vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Härligt med "lata" dagar-. Och bara få göra det som känns roligt.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vårsolen i påsk har varit fin hos dig också förstår jag. Den värmer gott och snön ser kristallvit ut. Du har en del snö kvar du också ser jag. Det är bara att sätta sig ner och njuta, inte mycket man kan göra ute nu, men det kommer.
    Ha det fint :)

    SvaraRadera
  6. Ååå såå fint och soligt du har det! Visst är det fantastiskt med detta vackra väder.

    Hoppas din onsdag blir riktigt finfin vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  7. Påskvädret kan nog ingen klaga på. Tänk att det varit sol! Nu borde odlarlusten vakna, den har legat i träda här. Sega vintrar är inget för mig :(
    Du kan se fram emot en fin vår och jag gissar att du kommer att odla så det står härliga till numer!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  8. Här på västkusten har vi också haft och har jättefina dagar även om nätterna fortfarande innebär sådär 7-8 minusgrader. Vi har ingen snö kvar och det är jag glad för men samtidigt går ju frosten hårdare åt växterna vilket inte är bra...
    Ha det så gott. /Ingela

    SvaraRadera
  9. Oj vad mycket snö ni har kvar, Här har barmarken börjat synas. Och Tussilagon blommar i backen. Ha en bra helg. Åsa

    SvaraRadera
  10. Påsken har varit sagolik här också i Piteå, det tackar vi för.
    Visst är det konstigt man hinner mindre då man är ledig hela tiden än då man jobbade:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  11. Så härligt du ser ut att ha haft det. Men jag förstår att du liksom jag längtar efter värmen nu...
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62