16 april 2013

MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA

Ibland blir det riktigt många plantor när jag sår.
Detta är Primula auricula. 
Jag köpte frön av Ray´s Perennials . 
Han har en hemsida där man kan köpa  auricula och där man kan bli  medlem Swedens auricula club

Det blir riktigt spännande att se vad det blir för sorter. 
Kanske jag får ihop till en liten auricula teater :o)

Det tar nog något år till  innan de blommar så det är bara att vänta.
Jag har bredskolat  dem nu så att de får växa till sig. De tar mindre plats nu när jag börjar ha platsbrist .
Som syns på bilden så  blev det 3 plastlådor (Formar från köttfärs köp)  och en större låda. Ca 100 st små plantor.


Dagarna bara rusar iväg och det börjar synas att våren har tagit över. Så härligt.

Hoppas du får en riktigt härlig fortsättning på veckan.

Kramen

Gunilla


14 kommentarer :

  1. Känner igen det där med "lyckade" sådder, bra tips att använda köttfärsförpackningar. Hos mig är det nu grekisk oregano som står och vänta på sin tur att få nya krukor.

    SvaraRadera
  2. Hoppas vi får se en fortsättning på dina småplantor.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. det ser så härligt ut med alla små plantor. hoppas det går bra antar att vi får lägesrapporter om hur det går blir lite nyfiken.
    ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. det ser ju jätte fint ut i dina köttfärsförpackningar
    Lycka till med plantorna
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Oj, det var mange småplanter. Så spenande og kjekt når det veks og trivast. Du ha mange spirar i innlegget under også.....ja, det blir fort plassmangel når vi blir ivrige å sår mykje. Men det er no så kjekt :))
    Lykke til med småplantene dine, klem MarJE.

    SvaraRadera
  6. Du har ju rena plantskolan! Och så fiffigt att använda gamla köttfärsförpackningar... jag gillar återbruk!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Yes..mer auriklar till folket, hoppas du får fram fina färgkombos!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  8. Vad kul att inte veta hur de blir :-)
    Jag har också börjat småsamlingen men har inte fått dom ännu.
    Har den vanliga trädgårdsauriculan och har varit kär så sugen på fler, så nu är jag snart igång. Kul att följa och hoppas du får fram många sötnosar.

    Vårsolskram / Therése

    SvaraRadera
  9. Gud så spännande det blir att få se vilka färger och former du får fram.Har fem stycken frösådda i källaren som det ska intressant att få se blomma.Kram.

    SvaraRadera
  10. Fiffigt att använda köttlådor - tack för tipset ;)
    Kul att du vill vara med i utlottningen på min blogg - önskar dig lycka till ;)

    Ha en fortsatt fin vecka:)
    Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Hppas dom tar sig alla så blir det nog en fin teater så småningom. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  12. Åhh så många plantor! Helt underbart. Kommer att bli snyggt om några år.

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  13. Ojojoj, vad mycket du sått, men tänk så vackert det blir längre fram, om några år:)

    SvaraRadera
  14. Härligt med frösådd av Aurikel.
    Har du tur kommer någon planta att blomma redan i sommar annars så blommar dom nästa vår.... så du behöver inte vänta länge :=)

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62