15 april 2013

Oj Oj nu växer det.


 Nu växer det så att jag inte hinner med. På den övre bilden så är det fullt i krukorna. 
Det är övervägande perenner så de får vänta på omskolning.
Bilden med den infällda blomman håller på att växa upp i lampan nu blir det lite problematiskt. Jag sådde den nog för tidigt.
Klockranka. Cobaea scandens. 
Jag kan inte plantera ut den förrän i början av Juni.
Här har Podophyllum versipelle börjat titta upp så roligt att den grott.
Jag har sått fem frön den 20 februari  i år.Två i denna kruka och använt GA3 lösning.
De andra tre fröna har jag ställt ut i kruka som kanske gror i vår.


Inatt så hade vi ett riktigt busväder. Regn och blåst nästan som en riktig höst storm. Idag så regnar det också och  det är 4 plusgrader så nu har nog våren anlänt.
Det är riktigt blött och man nästan ser hur snön har krympt.

Önskar dig en riktigt fin fortsättning på veckan.
Och varmt välkommen till nya följare.

Vårliga  kramar
Gunilla

11 kommentarer :

  1. Åh, vad mycket du har!Hur får du plats med allt? Du har antagligen all den tiden jag inte har. Men klockrankan hade jag gärna sått, men missade. Det får bli nästa år.
    Ha en bra vecka
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Härligt, härligt!! Jag satte bara Podophyllumet i kylskåpet och i krukan har det grott massor nu.Jag har postat lite mer frön till dig idag, tänkte du verkar ju behöva lite mer:))
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Där har du många fina växter kan jag tänka mig.Det där att så för tidigt det tror jag att jag lärt mig en läxa av i år.Ha det fint.

    SvaraRadera
  4. Inget fel på växtkraften hos dig i år. Jag börjar få ohyra på mina småplantor, inget roligt.
    Kram och lycka till med omskolningen.

    SvaraRadera
  5. Det är inte klokt så många plantor Du har. Jag som är så orolig
    att inte mina skall komma igen. Det får gå hur det vill , men jag
    vill ju att blommorna skALL klättra, vi får se.

    Lycka till med allt nu

    kram Hajan

    SvaraRadera
  6. Det blir många plantor när du skall skola om alla men det är roligt när det växer bra. Vi har hela uterummet fullt men mina frösådder har inte kommit igång ännu för jag har dom i källaren mörkt o svalt. Jag väntar med att placera dom ljusare och varmare, det har varit så dåligt väder för småplantor tycker jag.
    Ha en bra dag/Carita

    SvaraRadera
  7. vad härligt att höra att även den berömda och efterlängtade våren börjar göra sig hörd även hos dig.
    Jag planterde tagetisfrön i onsdags och idag har de första kommit upp. helt otroligt vad fort det går när solen lyser.
    Ha en underbar vår.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Med så mange spirer må det bli mye vakkert i hagen din til sommeren :-)

    SvaraRadera
  9. Oj, vad det händer saker hos dig, det ser helt underbart ut! Hit kom våren idag och det var verkligen härligt och efterlängtat och allting!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Heisann!

    Gøy å se at det gror! Lykke til videre ;:OD)

    SvaraRadera
  11. Ja, det växer verkligen hos dig! Det blir massor att skola om så småningom! Men du har ju gröna fingrar, så det blir ju inte något problem...
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62