30 april 2013

Valborg

 Helleborus har kommit upp och börjat visa sina fina blommor.
 Bilden är tagen den 27 ;e april
Nu ser det ut så här snön har försvunnit riktigt bra men det är otroligt blött. 
Nu  behövs värme så att resten av snön försvinner, som syns på bilden så ligger det ganska mycket snö kvar på skuggiga sidor. 

Idag så har vi plus 4,5 grad och mulet.


Jag önskar dig en riktigt fin Valborg.
Värmen får vi förhoppningsvis av en värmande brasa.

I morgon blir det en ny månad. Maj.

Önskar alla nya följare varmt välkommen till min blogg.
Så roligt att du hittat hit.


Varma Kramar
Gunilla

10 kommentarer :

  1. Värme vore inte dumt om det kunde komma lite.Idag är ännu en kall dag med hård vind.
    Önskar dig en fin Valborg.

    SvaraRadera
  2. Dagen till ära...men denna Valborg får nog vi alla förlita oss på brasans värme. Hoppas du får en trevlig afton.

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera
  3. Härligt att snön börjar ge vika även hos dig!!Snygg julros!!!
    Ha en underbar Valborg!!

    SvaraRadera
  4. Det verkar ju lite mer hoppfullt att hälsa på här, förra gången var det bara snö.
    jag önskar Dig en trevlig Valborg och första Maj.

    kram från Hajan

    SvaraRadera
  5. Lite blött skulle jag önska mig, för här är det väldigt torrt...
    Men ingen snö!
    Ha en riktigt fin Valborg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Så härligt att snön snart är helt borta hos dig också. Jag blir så avundsjuk på dina julrosor, jag får dem inte att trivas i min trädgård.
    Önskar dig också en trevlig valborg.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så stor forskjell de siste tre dagene har gjort i hagen din! Bare varmen kommer nå så kommer alt til å skyte fart.
    Ønsker deg en riktig fin og vårlig Mai-måned:)

    SvaraRadera
  8. Nu går det fort och sen blir det bråda dagar! Har just upplevt den där perioden när snön precis släpper greppet. Somnar utmattad varje kväll:)
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  9. Hoppas att snön försvinner hos er också snart. Man väntar och väntar på att det skall bli lite vårvärme. Vi har sol och fint, men det blåser och är kallt på nätterna fortfarande. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62