17 maj 2013

Härliga tider.



Nu stundar riktigt härliga och glada tider.

En runda i trädgården blir antingen en besvikelse eller ett hurra.
Växterna börjar komma upp ur jorden och ger så mycket lycka.
När en växt som är planterad förra året börjar visa sig då blir det en hurra, men besvikelsen kommer också när en växt har dött.
Fast då blir det plats till de som står på kö i  kallbänk. :o)

Nu har myggen anlänt, inget som jag gillar. 
Jag får  täcka allt som myggen kommer åt . 
Det blir så otroligt varmt. :o(

Men vad gör väl det , att vistas ute i det fina vädret ger en verklig energi kick.

Önskar alla en riktigt fin Pingsthelg.

Kramen
Gunilla



9 kommentarer :

  1. Det var ett positivt sätt att se på en växt som dött ut - hurra, en plats att sätta något nytt! Det ska jag lägga på minnet!
    Glad Pingst, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Absolut det var bra sagt, lite som stängs en dörr så öppnar man en annan dörr.

    Vänliga hälsningar Rosa i västerbotten

    SvaraRadera
  3. Här har vi inte några mygg ännu ,hoppas du har en fin helg ,nette

    SvaraRadera
  4. Men vad härligt när det dyker upp små blommor i de annars så bruna rabatterna. Vi får hoppas vädret håller i sig. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Ja den sköna värmen är här!
    Glad Pingst!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Bra sätt att acceptera att en växt har dött genom att tänka att en ny får plats... Det har dött fler växter än någonsin i min trädgård i år och det är hål överallt.... Tom. Lammöronen har strukit med!?

    Jag ska försöka tänka som du :)

    Ha en skön pingst!

    SvaraRadera
  7. Ja, växtriket är somm livet självt, när en går bort kommer en ny:)....på både gott och ont ...men vi människor har inte rätten att välja den biten här i livet....det är bara att leva med och ta vara på stunderna!
    Kram

    SvaraRadera
  8. ja nu startar de härliga tiderna med grönska och myggbett:)
    Ha en underbar helg!!!

    SvaraRadera
  9. Visst är det en ljuvlig tid nu. Jafg förstår att Du har häcken full med trädgårdsarbete. Men jag vet också att det är då Du
    trivs som bäst. Spännande att följa dina framgångar, framöver
    stor kram från gamla Hajan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62