23 maj 2013

Hundtandsliljorna


 Erythronium "White Beauty"  
Den blommar för första gången i år. En riktigt fin hundtandslilja.
Med fina blad.

Erythronium "Pagoda"

Nu har jag bara en till som jag väntar på skall blomma. 
"Kinfauns Pink"
När de har blommat så har de riktigt dekorativa blad som pryder i rabatten.

Vi kom ut till sommarstället på Onsdag och har haft ett fantastiskt fint väder. Men med värmen så har formligen Mygg invasionen börjat. Man blir alldelens luden av mygg. :o(
Jag har fått en otrolig mängd myggbett. Det gäller att ha alla kroppsdelar täckta och myggolja.

En hel del plantor som jag köpt har nu kommit i jord det känns riktigt bra. Nu får det gärna regna.

Ha en riktigt fina trädgårdsdagar.

Jordiga kramar :o)

Gunilla

8 kommentarer :

  1. Fantastiskt fina liljor du visar!
    Trevligt med nya sorter ...
    Nej, ingen mygg ännu ... vi har klarat oss ... hittills!
    Och nu blir det lite svalare, så ännu hålls de borta för en tid!
    Fina dagar önskar jag er på sommarstället!
    ♥ Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Hundtandsliljor.Har en gul som blommar i år.Hade glömt att jag satt en .Så jag undrade så vad det var som kom upp.Glad blev jag när jag förstod vad det var jag satt där.
    Det där med så mycket mygg låter inte kul.Jag ryser när jag läser om hur många ni har.
    Skickar myggfria kramar.

    SvaraRadera
  3. Kan man bli annat än kär i dessa små liljor!
    Men usch för alla hemska myggor. De förtar glädjen om de är för många. Tur att trädgårdsintresset finns annars skulle man bli tokig på alla flygfä. (Jag gnäller för jag är den utsatta typen för ALLA bitande och stickande varelser)
    Hoppas det lugnar ner sig hos Er.

    Solskenskram / Therése

    SvaraRadera
  4. Såå vackert med liljor! Har du aldrig besvär med liljebaggar?
    Mindre trevligt med myggen, det förstår jag! Mygg har vi nästan inte alls här och det är jag tacksam för!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Jättefina! Skönt att slippa mygg, de gör mig galen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så vacker den är!! En riktig "villha" växt! Usch för mygg, inga bett här ännu.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Det var en nydelig lilje.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62