31 maj 2013

Lewisior




Några av de Lewisior som jag  har hos mig. 
De trivs riktigt bra och blommar rikligt.


Myggen får jag kämpa med . Vi har köpt ett myggtält som läggs  över parasollen så nu skall jag ut och rensa i kallbänken.
Jag skall ställa parasollet med myggtältet över lådorna och bordet som jag skall hålla till på. 
I detta myggtält skall jag tillbringa ett par timmar. 
Inget jag ser framemot för det blir varmt men ett måste för jag har gett bort nog med blod till myggorna.

Önskar dig en riktigt varm och solig helg.

Sommar kram
Gunilla

9 kommentarer :

  1. Usch så jobbigt med myggen! Här är också jättevarmt - lite för varmt i min smak - speciellt när man måste städa...
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar färg det är på de översta precis i min smak!
    Ha en härlig helg du också, kram

    SvaraRadera
  3. Alltid får jag lära mig något nytt hos Dig, Levisior hsr
    jag aldrig sett förut. >Jag tänkte De kanske heter något annat här nere. Men jag har verkligen inte blivit bekant med dem
    förut. Snälla Du här har inga mygg kommit ännu, det har ju nyss varit vinter. I år bliver inte jag klok på vädret, man får
    ta det med en nypa salt bara.
    Som vanligt fint hos dig, en helgkram från Hajan

    SvaraRadera
  4. Jättefina lewisior, i synnerhet den första. Fy för mygg, det är en riktig sommarplåga. Som tur är har vi inte så många för närvarande men några har jag träffat på. Ha en skön helg/Carita

    SvaraRadera
  5. Myggtältet låter väldigt praktiskt. Vilken härlig färg det är på lewisian å första bilden.
    Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
  6. Så vackra de är samtidigt som de är praktiska. Tur det finns lite olika varianter av växter.
    Ha en go´ helg!Kram

    SvaraRadera
  7. Låter praktiskt när nu situationen är som den är, jag lider med er, här är det inte så mycket mygg.. än i allafall.
    vilka vackra Lewision, kul att de klarar sig så bra!
    Ha det gott!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  8. Ja så vackert de blommar :) hoppas du står ut med myggen, du är i alla fall aldrig ensam Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Lewisior är så vackra men jag lyckas inte med dom
    fiffigt att använda myggnätet och parasollet jag har inte sett några mygg här än
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62