2 maj 2013

Med lite hjälp.



Men lite hjälp så hoppas jag att snön töar fortare och rabatterna som ligger i skugga  kommer fram snabbare.

Vi gjorde om rabatterna i fjol höst och det är så spännande att få se om de växter som är nyplanterade har klarat sig.

På den övre bilden så har min man tagit upp is ur dammen för att kunna rengöra den och fylla på nytt vatten .
Båda dammarna är nu rengjorda och fått nytt vatten. 
Nu är det klart för grodorna .

Idag så har vi riktigt busväder. Det regnar och blåser riktigt.
Lite haglar det också.
Inget uteväder.



Nu är vi inne i månaden Maj och förväntningarna är stora.
Värme och sol längtar jag efter.

Hoppas att allt är bra med dig.

Varma majkramar.

Gunilla

12 kommentarer :

  1. Nu känns det väldigt konstigt att tänka på att ni har snö FORTFARANDE! Här är det nästan försommar nu, även om temperaturerna inte är så höga precis...
    På översta bilden, längst till höger, ser det ut som det låg en pil, som pekar uppåt mot snön, så att solen ska veta var den ska skina och smälta bort den! Kul bild!
    Hoppas att du snart får litet vårvärme också!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ja nog saknar man värme och sommar men sakta så kommer den, vi längtar härmed i Luleå....
    allt gott till dig, kram

    SvaraRadera
  3. Såå härligt att det börjar lätta med snön hos er också.
    Snart så kan ni njuta som jag gör här nu i solen.
    Ha ett fint slut på veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Och vi har fantastiskt väder ute. Strålande sol och ca 15 grader varmt. Perfekt trädgårdsväder. Tyvärr ser det ut som alla mina rododendron och azaleor frusit i vinter, finns inget liv i dem. Jo i två stora.
    Man blir så ledsen.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Här nere har vi haft sol men nästan stormstyrka i vindbyarna....inte lätt att hålla på ute i trädgården då, men vad gör man inte när man tagit extra ledigt för just det...jo man trotsar vädrets makter....förstår att det inte är lika lätt för dig...men tur att ni hjälpt våren på traven...
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Heja dig, på den bara! Kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Har också kraffsat runt lite i snöhögarna som ligger kvar i trädgården.
    Nu får lite sol och värme göra resten av smältarbetet :=)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  8. Det känns skönt när snön blir borta, jag kan heller aldrig låta bli att hacka upp det sista. Nu vill vi ha sommarn:)

    SvaraRadera
  9. Nu kom jag att tänka på den fina visan från Emil i Lönnerberga, där Ida sjunger "jag gör så att sommaren kommer för jag har just tagit bort snön"..hihih men så gör vi med ibland på de kallaste ställena:)

    Önskar dig en fin och solig skönamaj-helg :)
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  10. Kan lova dig att solen kommer, värmen också! Även om det är svårt att riktigt tro ibland. I morse var det is på vattenhinkarna här...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  11. Oj vad snö ni har, ska sluta gnälla om vinden är lite kylig för här har vi ju inte haft snö på länge Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Jag hade snöfritt på min tomt , tills jag vaknade i morse, då var det åter snö där, nysnö.Men det är ju snart borta, hoppas jag och jag hoppas det är sista snön för denna kalla vår.
    Jag har utmanat dig lite på min blogg:)

    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62