20 maj 2013

Nyvaken

Epimedium x vercicolor  "Sulphureum" Gul sockblomma
Matteuccia atruthiopteris   Strutbräken
Glaucidium palmatum   album   Vit Lunddocka
Veratrum album    Vit nysrot
Acteaea racemosa  Ranuculaceae    Silverax vit.
Ciminicifuga racemosa
Dessa bilder tog jag i Lördags. Efter några dagar med riktig sommarvärme så har de vuxit dubbelt så mycket.

Pingsten har verkligen varit en otroligt fin helg.
Mycket sol och många glädjeämnen.
Vi har haft konfirmation av vårt yngsta barnbarn i helgen.
Det är verkligen en milstolpe i livet. Fint att se att så många ungdomar har kvar den traditionen.

Hoppas att din Pingst har varit fin.


Nu lyser solen och jag njuter verkligen av denna årstid.
Allt växer och gror. Det blir riktigt roligt att fara ut till sommarstället och se hur trädgården har vuxit.
Haren gör sina strövtåg igenom trädgården .  Jag har fått täcka en del växter som den har förkärlek för. Jag vill gärna se blomningen.
Honan brukar placera ut någon unge hos oss så det är därför hon kommer varje kväll.Och låter ungen dia.

Nu har jag en del växter som skall planteras ner i en nyrenoverad och utökad rabatt det är så fantastiskt roligt att se  hur det blir och om jag tänkt rätt.


Varmt välkommen till dig som är ny följare , jag blir så otroligt glad för att du vill följa med i mina trädgårdstankar och kika på mina bilder. 

Ha nu en riktigt fin dag

Vårkram

Gunilla

11 kommentarer :

  1. Vilka fina bilder! Vit Lunddocka saknar jag i min trädgård - den är så fin tycker jag!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Härligt att få väcka de nyvakna fina växterna:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Det var många växter som är nyvakna hos dig. Gul sockblomma visste jag inte att det fanns. Jag älskar sockblommor men har bara den röda. Min lunddocka blommar nu.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det er så fint å se at det spirer :-) Her er det også varmt vær nå, så plantene skyter fart.

    SvaraRadera
  5. Åhh! Visste inte att det finns Vit Nysrot. Har själv den svarta och gillar den mycket skarpt. Du MÅSTE lova att lägga ut bilder på den när den blommar.

    Såg på tv att nu kommer Ni att få härligt väder några dagar medans här blir grått ocg regnskurar de närmsta dagarna. Jaja! Det behövs det också.

    Solskenskram / Therése

    SvaraRadera
  6. Oj, vad det spirar och gror i dina rabatter! Det lovar gott!
    Ha en fin vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Ser mycket lovande ut i dina rabatter
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  8. Mycket på gång ser jag...spännande...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Många som sträcker på sig och vill upp nu, och snabbt går det.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder! Jag blir djupt imponerad av att du kan hålla reda på allt, var och vad du planterat! Jag har inte en aning om var jag sätter ner mitt, men i gengäld så blir det ju en glad överraskning när våren kommer!

    SvaraRadera
  11. Så viljesterke, en vakker oppvisning.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62